galopep

Alla inlägg under juni 2013

Av Bea Andela - 30 juni 2013 00:30

Idag var det ganska tungt att gå upp tidigt då jag haft ont i nacken och huvudvärk i 2 dagar. Efter att fixat håret i snygg bulle med pärlor, var det ut i stallet och fixa Galope. Mycket man som ska redas ut och flätas, sen allt som ska in i trailern. Och till sist inte glömma att få med Willy och hundarna. Idag var det ju inte så långt att köra då vi bara skulle till Lycketorp, och det var LC:2 som han skulle gå. Vi starta ganska tidigt i klassen banan var ganska tung så det blev mycket lätt framridning. Idag var han riktigt duktig och Inget skrikig när han lastades ur. Väl inne på banan var han väl med på noterna med en del 8or men åxå lite små missar, 68,85% blev de och vi gick in på en 2a plats, men det var tidigt i klassen och vi slutade på 7e placering. Det blev en lång dag och han har mer och mer insett att trailern är hans 2a hem och efter ritt har han bråttom in för att få sin betfor, och han stod hela tiden lugnt och stilla och åt sin mat.
Mycket nöjd med dagen, och nu återstod bara de som är så trist lasta ur allt igen.
Sen har kvällen spenderats med Pamela och Stefan och vi har ätit gott så ingen kunde röra sig....... Phu..........
Nu hoppas jag över allt annat att jag slipper huvudvärk i morgon.

Och så här skönt va de att komma ut och rulla sig när han kom hem.
Lev Väl!

Av Bea Andela - 29 juni 2013 00:23

Nu är Kung Galope badad mutat och nattad , får vi hoppas att ryttaren är på topp imorgon.
Det här är det bästa mina hästar vet, och även Galope har blivit helt tokig i dom.
Lev Väl!

Av Bea Andela - 28 juni 2013 23:02

Ser ni skillnaden ?

Av Bea Andela - 28 juni 2013 20:35

[Bild]

Av Bea Andela - 28 juni 2013 20:30

Som han lärt sig hela byxfickor denna gång ! Ser ni skillnaden?

[Bild]

Hum

Av Bea Andela - 28 juni 2013 01:11

Av Bea Andela - 28 juni 2013 01:09

Försvann ur förra inlägget på skitig man!

[Bild]

Av Bea Andela - 28 juni 2013 01:02

Oj oj oj inget roligt att fixa innan ridningen

[Bild]

Den annars silverglänsande manen var helt dränkt i blötlera, har aldrig haft en häst som rullar sig som min Kung, så idag var han en hingst i onåd hos matte.
Ridningen var ett pass i regn och det blev lite tungt. Men han har så mycket bättre kondis så det blev ett helt ok pass. Mycket sänkelvikning och galoppfattning när jag räta ut honom, fin kille i mycket uppförsbacke. Skulle behöva att rida lite program men kände inte att jag orkade lasta och åka iväg, så det fick gå bra så här. Blev lite serpentiner och trav skritt trav åxå känns som om han är bra med mig nu, och så mycket bättre fram till handen efter att han blev fixad i munnen.
När Willy och jag fixat hästarna var det rätt skönt att sjunka ner nyduschad i soffan och kolla Hawaii five 0.
Lev Väl!

Skapa flashcards