galopep

Alla inlägg under maj 2014

Av Bea Andela - 14 maj 2014 14:26

Min älskade häst har lyckats skada sig i boxen.

När jag kom ut i stallet och ställde upp Galope på gången för att göra ordning honom för träning såg jag inget konstigt. Men när jag flätat manen och sen skulle borsta pannluggen hittade jag värsta jacket i pannan, hjälp jag blev riktigt ledsen funderade på att inte åka :( men tig mig samman och samlade ihop min dåliga kropp och åkte.
När jag kom fram till Gottlösa öppnade himlen sig och värsta skyfallet bara vräkte ner , snabbt sv med transportskydd och halv springandes in i ridhuset och ändå var jag blöt rakt igenom allt , även Galope blev dyngsur rakt igenom ett tunn ulltäcke . Tag av resten inne i ridhuset och hoppa upp då började de mullra som fasiken och sen kom smällarna på löpande band , man hörde knappt vad man tänkte.
Sissi kom ner och vi satte igång . Joggade och fick beröm för att formen var fin nu , jobbade med ställning på volter och öppna i galopp, mitt högra ben kändes som om det kom från helvetet ( sträckt mig i lårmuskeln Valborg ) och jag hade tårar i ögonen när jag red. Har aldrig ridit med sån smärta tidigare trots min dåliga kropp. Och då har jag ändå stoppat i mig morfin och alvedon 665 , blir att dubbla dosen i morgon på Jenå träningen.
Jag red igenom galopp delen i LA:3 och den avsluta vi och jag känner mig som en lipsill , men hästen var fin ivarjefall :) tack än en gång för denna häst !
Nu ska jag ta det lugnt innan de är dax att ta in och duscha av Willys häst till träning .
Lev väl & rid vackert

Av Bea Andela - 14 maj 2014 08:04

Dagen börjar med att jag vaknar med huvudvärk. Och har sovit sååå dåligt sover alltid dåligt vid fullmåne, men inatt har det inte varit lätt att hitta ett läge att sova i för mitt kassa knä har gjort fruktansvärt ont, hur jag än vänt mig har det gjort skit ont i knä eller nacke.......skit kropp
Nu har piller och RedBull gjort sitt och sen kaffe på sängen så nu känner jag mig trotts allt laddad för att åka och träna med min underbara Galope. Tänk vilken tur jag har att Willy köpt denna fantastiska hingst till mig, utan honom hade jag nog fått sluta rida. Men Galope är så mjuk att sitta på och så skonsam för min nacke att det funkar, så underbart. Fler borde upptäcka PRE hästarna, dessa underbara hästar, arbetsvilliga och godmodiga. Och jag som är näst intill manisk med att mina hästar ska va friserade och allt tipp topp, ja jag har vant mig vid att han har lång man, det vore ju hädelse att kapa man på en champion

Bild Emilie Persson

Nu ska jag ladda med mer kaffe och sen träning i Gottlösa .
Lev väl & rid vackert !

Av Bea Andela - 13 maj 2014 08:09

Denna vecka är det jobb i skogen måndag, tisdag och sen träning för Sissi Lilja onsdag och träning för Bo Jenå torsdag fredag vila och lördag lätt ridning i slogen med fokus på form och gas och broms. Söndag tävla LA:3 så ser Galopes vecka ut.

Av Bea Andela - 12 maj 2014 08:59

Fina Galope har varit ute och tävlat LA:3 & LA:2. Och placera sig i båda en 4e plats & en 2a plats.

Och sen en bild från Championatet i Halmstad som det kommer ett separat inlägg om ...

Lev väl & rid vackert !

Skapa flashcards