galopep

Alla inlägg under juni 2015

Av Bea Andela - 26 juni 2015 10:30

har så mycket att skriva men tiden bara flyger iväg.
Och nu är jag på språng till Tranås och träning för Mette Henriksen på Säthälla

Lev väl och ha roligt ?

Av Bea Andela - 2 juni 2015 16:37

I fredags lastade jag och Frida Gullan och Grålle för att åka och hoppa lite ( Frida skulle hoppa ) och oj så duktiga dom va. Vi började med att jag red Grålle lite och han var jätte fin, dagen innan hade jag varit och tränat lite dressyr för Nina på honom. Och Frida red Gullan, efter en stund hoppade jag av Grålle och fixade lite med hinder. Gullan har aldrig hoppat med ryttare och löshoppad kanske 3 ggr i sitt liv, men vilken pärla hon är hon bara går dit man styr. Och var jätte duktig på att hålla ihop sin stora galopp på banan, stor guld stjärna till dom båda.

Sen var det Grålles tur och vi fick byta sadel för det fanns inte tillräckligt med hål i stiglädrena till Frida i min Paris, och då fick han gjorden med magplatta ( och vilken tur ) och dom hoppade strålande och Frida styrde honom över det ena titthindret efter de andra och han hoppade så kul

Och sen hem och fixa iordning hästarna och ta tag i det lite tråkigare ...... Köra hö, min käre vän Monica kom och hjälpte oss då vi är skadade båda.
Och på kvällen fixade Willy en underbar oxfilé planka till oss, så gott. Och vilken tur med hjälpsamma vänner, kärlek.
Lev väl och njut av livets goda

Skapa flashcards