galopep

Alla inlägg under juli 2014

Av Bea Andela - 31 juli 2014 00:26

Idag är en sån där dag då nacken gör för jävla ont, har haft huvudvärk och axlarna känns som om någon motnterat strax under öronen. Full pumpad med piller går jag nu och lägger mig och hoppas att jag mår bättre imorgon.
Somnar till en röst som jag gillar och musik som jag mår bra av
http://youtu.be/qBB-HusEtps
Lev väl och rid vackert !

[Bild]

Av Bea Andela - 18 juli 2014 08:54

Dagarna går så snabbt så man hinner knappt med.
Jag var ju och träna för Bo Jenå med Galope och det var så roligt. Nu jädrar hade det hänt lite, vänster öppnan som vi körde lite fast i sist gick som en dans eller ja åt båda håll gick de bra. Vi började med galoppen och kolla formen och takt och tempo, fick beröm för att det va bra och nosen va framme.Och så blev det lite check på slutorna och nu börjar jag få klämm på de och Kungen är med på noterna, vi red först längsmed långsidan och jobbade med ställningen och takten och sen diagonalsluta från A ut till långsidan, vilken känsla det är när han flyter med och det känns lätt, nu ska vi BARA sätta de på tävling åxå ;)
Sen kom vi till dom enkla bytena ( läs svåra) och Bosse tyckte att jag skulle va lite strängare och ställa lite högre krav på Kungen. Jag har ju så svårt med högersidan sen hjärnblödningen och frakturen på nacken den hänger lixom inte riktigt med och är så snabb som jag vill :( måste jobba jätte mycket med mig själv. Blir lite ledsen när kroppen ställer till det för mig, jag hinner tänka att jag ska flytta skänklen och möta upp med handen sådär jag 5 meter fram innan kroppen utfört det jag vill......
Men på det stora hela blev dom svåra bytena ;) bra.
Och nu har jag fått i läxa att jobba vidare så här.
Och igår körde Nina förbi när jag släppte ut hästar och hade tid att hjälpa mig om 1 timme, hem och fixa Galope och sen skritta bort till Nina, det är så bra det blir lite Bosse light då Ni a åxå rider för honom och sen följer min träning och ser vad vi jobbar med. Så träningen igår blev en fortsättning på Bosse träningen så bra. Och sen är ju Nina Mentalcoch och det behöver jag med min prestationsångest , ni kan lästa om de här http://tranarbloggen.se/
Nu är det inte många dagar kvar till vårt första stora meeting, och som jag längtar ska bli så roligt att få umgås med Milla Persson en vecka och HAVET som jag saknar de !
Här hemma med dom andra hästarna rullar de på Willy rider sin Grålle och det går riktigt bra, jag var upp på honom härom kvällen då jag tyckte han inte såg lika mjuk ut åt båda håll. Men efter en stund blev han fin och nu fixar Willy de , han behöver bara lite hjälp ibland. Gullan är det lite sparsamt med vill helst inte åka av innan min meeting vecka.
Och vår lille underbar Poppe söker jag vagn till så jag kan börja köra honom, men han är så underbart söt. Och har nu funnit sig till rätta och verkar nöjd med att bo på Abbetorpett.

Idag ska jag fixa lite hemma, måste kolla över så jag har allt rent som ska med till Laholm.
Ha en bra helg

Lev väl och rid vackert !

Av Bea Andela - 14 juli 2014 08:17

Äntligen är det Bo Jenå träning igen. Så nu är det frukost och sen släppa ut ett gäng hästar. Sen ryckta och fixa fina kungen, som fick ett bad igå. fattar inte hur han lyckats rulla sig som han gör. Utan min duschspilta skulle jag inte klara ha häst, finns inget som jag ogillar så som skitiga hästar , när allt man tar i blir skitigt, nä bada ofta får dom allt göra i mitt stall :)
Dagens i-landsproblem vilken färg ska jag ha idag när jag tränar ?

Ett litet urval. Nä frukost och sen sätta fart.

Lev väl och rid vackert !

Av Bea Andela - 13 juli 2014 01:58

Vill ni träffa Älg så anlita Chrawalls Älgsafari, ikväll var jag och Willy ute på våra Grå. Och den förbannade Älgtjuren stod på lur igen men denna gången var vi 2 och var snabba att vända och rida en annan väg har ingen lust att få honom efter mig igen, så jag erkänner mig besegrad han får behålla sin grusväg i skogen.

Väl hemma i stallet när Galope var duschad och klar och det bara var att fixa klart och natta dom. Så var jag bara tvungen att gosa lite och borsta av stallets nya stjärna lite :)

Lev väl och rid vackert !

Av Bea Andela - 13 juli 2014 01:58

Vill ni träffa Älg så anlita Chrawalls Älgsafari, ikväll var jag och Willy ute på våra Grå. Och den förbannade Älgtjuren stod på lur igen men denna gången var vi 2 och var snabba att vända och rida en annan väg har ingen lust att få honom efter mig igen, så jag erkänner mig besegrad han får behålla sin grusväg i skogen.

Väl hemma i stallet när Galope var duschad och klar och det bara var att fixa klart och natta dom. Så var jag bara tvungen att gosa lite och borsta av stallets nya stjärna lite :)

[Bild]

Lev väl och rid vackert !

Av Bea Andela - 11 juli 2014 20:44

Falsterbo 2014

Sol

Av Bea Andela - 2 juli 2014 14:19

Sol och underbart väder, Willy har semester och vi har varit ute på våra Grå på förmiddagen. Galope är så fin att rida och det är kul varje dag, bara lite smolk i bägaren han HATAR insekter blir helt tokig när dom kommer runt honom, måste nog köpa något bra spray har ni några förslag på sånt som funkar ?

Lev väl och rid vackert !

Skapa flashcards