galopep

Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Tiden rusar

Av Bea Andela - 18 juli 2014 08:54

Dagarna går så snabbt så man hinner knappt med.
Jag var ju och träna för Bo Jenå med Galope och det var så roligt. Nu jädrar hade det hänt lite, vänster öppnan som vi körde lite fast i sist gick som en dans eller ja åt båda håll gick de bra. Vi började med galoppen och kolla formen och takt och tempo, fick beröm för att det va bra och nosen va framme.Och så blev det lite check på slutorna och nu börjar jag få klämm på de och Kungen är med på noterna, vi red först längsmed långsidan och jobbade med ställningen och takten och sen diagonalsluta från A ut till långsidan, vilken känsla det är när han flyter med och det känns lätt, nu ska vi BARA sätta de på tävling åxå ;)
Sen kom vi till dom enkla bytena ( läs svåra) och Bosse tyckte att jag skulle va lite strängare och ställa lite högre krav på Kungen. Jag har ju så svårt med högersidan sen hjärnblödningen och frakturen på nacken den hänger lixom inte riktigt med och är så snabb som jag vill :( måste jobba jätte mycket med mig själv. Blir lite ledsen när kroppen ställer till det för mig, jag hinner tänka att jag ska flytta skänklen och möta upp med handen sådär jag 5 meter fram innan kroppen utfört det jag vill......
Men på det stora hela blev dom svåra bytena ;) bra.
Och nu har jag fått i läxa att jobba vidare så här.
Och igår körde Nina förbi när jag släppte ut hästar och hade tid att hjälpa mig om 1 timme, hem och fixa Galope och sen skritta bort till Nina, det är så bra det blir lite Bosse light då Ni a åxå rider för honom och sen följer min träning och ser vad vi jobbar med. Så träningen igår blev en fortsättning på Bosse träningen så bra. Och sen är ju Nina Mentalcoch och det behöver jag med min prestationsångest , ni kan lästa om de här http://tranarbloggen.se/
Nu är det inte många dagar kvar till vårt första stora meeting, och som jag längtar ska bli så roligt att få umgås med Milla Persson en vecka och HAVET som jag saknar de !
Här hemma med dom andra hästarna rullar de på Willy rider sin Grålle och det går riktigt bra, jag var upp på honom härom kvällen då jag tyckte han inte såg lika mjuk ut åt båda håll. Men efter en stund blev han fin och nu fixar Willy de , han behöver bara lite hjälp ibland. Gullan är det lite sparsamt med vill helst inte åka av innan min meeting vecka.
Och vår lille underbar Poppe söker jag vagn till så jag kan börja köra honom, men han är så underbart söt. Och har nu funnit sig till rätta och verkar nöjd med att bo på Abbetorpett.

Idag ska jag fixa lite hemma, måste kolla över så jag har allt rent som ska med till Laholm.
Ha en bra helg

Lev väl och rid vackert !

 
 
Ulrica

Ulrica

26 juli 2014 19:31

Så dumt att du bor så långt bort :) skämt åsido när jag kom ut från toaletterna i Laholm idag så stod han där bakom dina grejor/sina grejor och smög med sitt fina huvud och när han liksom klev fram så blev jag helt tagen av hur snygg han är! Vi funderar på att betäcka vårt new forest sto, en d-ponny som vi skulle vilja ha en liten stor häst efter, nu är han ju 172 förstod jag men funderade ändå på rasen när jag satt och läste, har alltid sållat dom över samma kant som stissiga arabhästar som jag verkar ha helt fel i....ja även om araben har jag insett att jag har helt fel. Men hur som helst, du ska inte tävla söderöver mer iår? Skulle isf väldigt gärna komma och titta på honom, har du honom till avel oxå ännu?

http://www.lyckeboet.blogspot.com

Bea Andela

26 juli 2014 23:33

Hej Ulrika ! Va synd att du inte tog och ringde mig numret stod där! Så kunde jag kommit bort och pratat med dig :)
Och jag tror det skulle kunna va en bra kombo att betäcka och han är i avel. Ring så kan vi prata eller kommer du imorgon ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards