galopep

Alla inlägg under augusti 2013

Av Bea Andela - 31 augusti 2013 01:10

Av Bea Andela - 30 augusti 2013 10:01

Av Bea Andela - 30 augusti 2013 09:58

[Bild]

Av Bea Andela - 30 augusti 2013 09:56

Galopes ny grimmkrok , frågan är bara ska den få va svart, eller guld eller kanske silver? ( givetvis får skruvarna samma färg när jag bestämt mig)
Vad tycker ni?

[Bild]

Lev Väl!

Av Bea Andela - 29 augusti 2013 23:11

Dagen började med att jag försov mig Willy ringde strax inna 10 och jag sov sten hårt, skulle va hos Linda 10.....

Fan det är inte kul när jag inte kan sova på natten för jag har så skit ont i kroppen , var uppe strax efter 6 och tog lite mårfint och sen äntligen somna jag. Men som sagt upp och ut med hästarna och iväg. Trevlig förmiddag med Linda.


Sen på em var jag iväg till ett nytt ställe för oss var på Lindgården hos Fam Lindstam med Galope och träna för Lotta Esping. Och vilket underbart vackert ridhus att ria i och min häst var sååååå fin. Även Lotta var uppe på honom idag kul att se henne på honom han såg jätte stor ut med lilla Lotta på. Och hon tyckte han hade fin mun och var mjuk att sitta på ( viskar jag tror hon gilla honom )

Jag har en plan och vi red igenom ett program som han egentligen inte är klar för och han gjorde det med bravur!!!! Stolt och lyrisk Matte bara satt och skratta mig igenom träningen, tänk att vi fick köpa den underbara Hingst.

 

En euforisk matte styrde bilen hem   

Lev Väl!

Av Bea Andela - 25 augusti 2013 12:25

Då har vi varit ute och joggat dom Grå, för att se om Grålle kanske inte är så,het när han ska göra åradebut. Det blir i Skogslotten div II
Ja då är nästan allt klart och packat, knoppa hästen och matte kvar.
Nu är det bara att dricka kaffe och försöka komma ihåg programmet som är nytt för mig LA:3 2013
Ganska bra program som var trevligt att rida, red igenom de på träningen för Lotta E.

Av Bea Andela - 23 augusti 2013 12:14

Japp nu har Grålle fått nya skor! Han är ju inte så rolig inga väggar så tunn i väggen så man drar sig varje gång för att sko. Tur han är världens snällaste ivarjefall. På denna hästen skulle de inte funka att raspa bort väggen så skon passar som en del gör. Utan det är bara att va noggrann och rilkta väl. Och sen välja en bra sko. Dessa dansar Grålle i.

Av Bea Andela - 23 augusti 2013 10:48

Ja de e frågan ? Gårdagens träning för Lotta Esping med Grålle var ungefär så här..... Vi  var på utebanan vid ridhuset Grålle är supertittig där vet inte varför finns inte mycket att titta på. När han blir så spännd är det hur svårt som hellst att sitta på honom och han kan flyga i luften precis när som och när han släpper ner en på ryggen och är med mig ja då finns det ingen häst som är mer lättriden. Vi jobbade programet LA:3 och linjerna där. Han har sån balans och gör galoppdelen med den förvända så enkelt kan lätt bli en 8a om han är med mig.  Men när han då spänner till ja då är det inte en siffra högre än 4a. Så det är bara att jobba vidare med den svåra men ack så underbara häst 0ch det gör ju inget att han är ryssligt snygg åxå     


Måste berätta på kvällen hände något märkligt, jag satt och plockade bort massa frö och skit och kollade fästingar på min Sudden och Kottebarnen var och åt ur sina skålar. Då plötsligt en Räv kom in i stallet mitt framför ögonen på mig allt gick blixtsnabbt, Jag trodde att han tog en Kotte men när jag räkna dom var alla där hum, vill verkligen inte ha Räv här. Mina Gäss stod och tryckte vid mig så jag snabbt som attan in med dom och stängde deras dörr. Kallade sen på Willy och vi gick och kolla vart den tog vägen, den försvann över gärdet.. men döm av förvåning när jag upptcäkte vad han fick med sig. Det var den ena kotteskålen med mat, han hade lyckats äta upp allt och bita i skålen. Tyvärr var inte svansen helt ok så det blir att försöka få tag i någon som kan skjuta den. Och jag är livrädd att han ska ta någon av mina Katter då blir jag olycklig. Och inte får han mumsa på mina Gäss heller!


Som avslutnig bjuder jag på en gammal bild på Grålle nyss inriden och med en förkärlek till den högreskolan så graman på   

Lev Väl!

   

Skapa flashcards