galopep

Alla inlägg under augusti 2013

Av Bea Andela - 15 augusti 2013 10:33

När jag sitter här med min kaffekopp och har ont i kroppen och mår lite risigt. det är den tiden på året då många tankar snurrar genom mitt huvud, Idas födelsedag har passerat och snart kommer dagen då det är 23 år sen hon togs ifrån mig. Att det aldrig minskar ångesten och smärtan i kroppe, rastlösheten och känslan av att vilja fly lååångt bort tillplatsen där allt slutat göra ont.

De e då jag gläds av en kall nos som puttar på mig och jag samlar ihop tankarna och får dagen att gå. Vilken tur att just jag har mina underbar i mitt liv här och nu.

Min Älskade Willy, Jack, Eroz, Mellis, Fox, Galope, Grålle , Gullan............ och alla dom andra. Och då menar jag även mina vänner ni vet vilka Ni ÄR, utan Er hade livet varit svårt.

 

bjuder på en gammal bild på en häst jag var väldigt glad för. Uvanti

 

Och en till den häst jag önskar mest av allt att jag inte sålt, BukeFalos KLT


Nä nu är det dax att återgå till mina penslar.

Lev Väl !

Av Bea Andela - 15 augusti 2013 10:33

När jag sitter här med min kaffekopp och har ont i kroppen och mår lite risigt. det är den tiden på året då många tankar snurrar genom mitt huvud, Idas födelsedag har passerat och snart kommer dagen då det är 23 år sen hon togs ifrån mig. Att det aldrig minskar ångesten och smärtan i kroppe, rastlösheten och känslan av att vilja fly lååångt bort tillplatsen där allt slutat göra ont.

De e då jag gläds av en kall nos som puttar på mig och jag samlar ihop tankarna och får dagen att gå. Vilken tur att just jag har mina underbar i mitt liv här och nu.

Min Älskade Willy, Jack, Eroz, Mellis, Fox, Galope, Grålle , Gullan............ och alla dom andra. Och då menar jag även mina vänner ni vet vilka Ni ÄR, utan Er hade livet varit svårt.

 

bjuder på en gammal bild på en häst jag var väldigt glad för. Uvanti

 

Och en till den häst jag önskar mest av allt att jag inte sålt, BukeFalos KLT


Nä nu är det dax att återgå till mina penslar.

Lev Väl !

Av Bea Andela - 14 augusti 2013 22:33

Nu ikväll var vi iväg till unghästarna och bytte hage då det var ner ätit i den dom gick i, hästarna blev som vanligt lite som galna när dom släpps i en "ny" hage. Och det hade kommit riktigt mycket gräs sen dom gick här i början av sommaren, det är lite vemodigt, dom här hagarna har vi betat sen 2002 men i år är det sista det ska planteras skog där :(
När vi kom hem var det lite panik Russla var helt panikslagen och hjärtat bultade och det såg ut som hon skulle kvävas, hon krafsade i panik mot munnen och tungan var helt blå hon drog den liksom bakåt så hon höll på att kväva sig. När jag skulle försöka att känna in i munnen om hon hade något i halsen bet hon i panik och blödde någonstans. När jag lyckades att få in skaftet på en pensel och Willy kunde lysa in i munnen , då såg vi att det satt en plast bit fastkilad upp i gommen och tänderna. Efter lite pill lyckades jag peta loss den medan Willy höll fast henne. Och phu hon andades normalt och lugnade ner sig. Trodde ett tag att vi skulle få åka med henne........
Nu mår hon bra och ligger hos sin husse.
Hoppas jag sover gott inatt.
Lev Väl !

Av Bea Andela - 14 augusti 2013 16:15

Inatt har jag knappt sovit något, hade lite tungt med andningen och hostade och rosslade hela kvällen så Willy tyckte att jag skulle ta lite astmamedicin så jag fick luft. sagt och gjort. vet inte om det var därför men jag kunde bara inte sova låg och vände och vred mig och hade hjärtklappning tittade sista gången på klockan 03:23 skit åxå ska ju upp och träna..

Har en toppen tränare som fixade så jag kunde rida 1,5 timme senare Tack Lotta Esping.

Kom iväg i tid om än något trött, tror även Galope var lite trött.

Mycket nöjd med träningen som hade fokus på mig och vart mina händer är att dom INTE får bli höga och fixa till när han blir ostadig..... utan sitta med låg hand och möta upp med drivning istället, fin häst. Jag red igenom  programet 2 ggr nu är det ett nytt program för homom igen, men han var duktig och 2a gången gick det riktigt bra. Så nu ska en trött grabb ladda för att tävla imorgon kväll.

Och jag ska nu fortsätta att måla.  

Av Bea Andela - 13 augusti 2013 21:09

Av Bea Andela - 13 augusti 2013 18:19

Japp han var en pärla på träningen min fina kung. Vi delar tiden med en tjej på en ursöt liten fuxdam, Galope tycker hon är så snygg. Idag var det formen och tempo , takt som stod i fokus. Öppna och sen rida på framåt ta tillbaka och öppna. Sen öppna på medellinjen 10m och sen sänkelvikning. Duktig häst klara det fint och Sissi tror han kommer göra fina diagonalslutor sen när vi väl är där i utbildningen. I galoppen var det träna på att rida i olika tempo rida fram och ta tillbaka han har lite svårt för de. Tror att han ska bryta av och trava, så det får vi jobba på.
Men på det stora hela mycket duktig häst i ett varmt ridhus, hem och duscha och sen ladda för Lotta träning i morgon förmiddag.
Och nu till det här med gott det är så underbart att gå ut och gräva upp sina egna mandelpotatisar , älskar dessa är så lätta att hålla i med mina dåliga händer och till dom blev det lax, nu matkoma.

[Bild]

Av Bea Andela - 13 augusti 2013 12:42

Nu är Grålles box nästan klar. Imorgon börjar jag på Galopes box , så här är det innan.
Nu dax att åka och trimma lite dressyr för Sissi Lilja.

Tid

Av Bea Andela - 13 augusti 2013 11:13

Det här med att måla galler tar tid.....

Ovido - Quiz & Flashcards