galopep

Alla inlägg under augusti 2013

Av Bea Andela - 21 augusti 2013 19:15

Idag har jag varit hos Sissi och tränat på Grålle. Han var riktigt fin! Vi började att värma upp med en 8 volt, vidare öppna på långsidorna och förvändsluta. Vidare diagonalsluta och öppna rakt fram som i en trappa , oj vad fin han blev. Sen jobbade vi med galoppen på 8 volt rättfärdiga och förvänd. Och sen förvänd på långsidorna och samla och ur de fram sen samla upp igen. Så roligt och han var riktigt fin i formen och höll sig lugn, glad matte.
Grå nr 2 blev pannkaka, var jätte fin när jag var ute och joggade honom och pang så trava han av sig en fram sko igen,,,,,,,, så tröttsamt!
Ska nu samla ihop mig och gå ut och slå på den igen, trist att det aldrig kan få växa ut och bli snyggt?

Bjuder på en bild på Grålle

Av Bea Andela - 19 augusti 2013 18:32

Tänk vad lite färg kan göra!

Av Bea Andela - 19 augusti 2013 14:49

Oj vad jag är trött i min dåliga tumme och nack, men är så nöjd det blir så fint i stallet tänk vad färg kan göra.  

Sen är det bara att ta tag i andra hlvan och fixa den åxå, men det blir nog inte målat där i år. Eller jo fronterna ut i gången   

Och så måste jag beställa namnskylt till Kungen åxå, han ju inte fått någon änn,,,, dålig matte.

Sen går jag och lurar på om jag inte ska måla lite kungakronor lite snyggt längs en av balkarna i boxen..  

Men nu är kaffepausen över igen , funderar på om jag skulle sko Grålle fram eller rida.......

 

Av Bea Andela - 19 augusti 2013 00:58

Av Bea Andela - 18 augusti 2013 14:34

Min Inez är nu pigg och går med Kalle & Arne igen. Så skönt att lite antibiotika hjälpte. Så glad för att hon verkar att klara sig , mår verkligen inte bra när mina djur mår dåligt !

Av Bea Andela - 16 augusti 2013 00:25

Tyckte denna var lite kul, där bakom är vi    

Nä nu är det dax att hoppa i bingen sent IGEN.....  

Lev Väl !

Av Bea Andela - 15 augusti 2013 23:45

Här kommer lite bilder från tävlingen i Mantorp där Kungen var så fin häst var fin redan på framridningen förutom skuggorna    annars var han en   och blev 4a på 66,89 %

           

Av Bea Andela - 15 augusti 2013 23:43

Japp så här kan det se ut på framridning på en laddad hingst som tyckte skuggorna på marken va läskiga så man hoppa över dom och se skicka bakbenen efter dom.  

Ovido - Quiz & Flashcards