galopep

Alla inlägg under maj 2015

Av Bea Andela - 26 maj 2015 15:26

Tiden bara rusar iväg, dagarna går så fort att jag inte hinner med.

Lev väl och gör de med glädje !

Av Bea Andela - 22 maj 2015 12:22

Jo som sagt jag har ju provat en annan sadel, och då främst för min skull. Men jag älskar ju mina Prestige D1K.
Men Grålle vill inte alls i den, så nu har jag provat en Childeric DI och jag sitter mycket bra i den fast den är inte lika mjuk och skön som D1an. Men jag kommer ett snäpp närmre med hjälperna och Traudi tycker jag hamnar i bättre läge naturligt. Både Grålle & Galope går mycket bra i den fast med olika paddar.
Min sadelprovare är mycket skeptisk till just Childeric pga att så gott som alla som går med dom får Childericrygg dvs urgröpningar på ryggfilérna, men i mitt fall rider jag ju mer än 90% i hoppsadel ute i terrängen så det ska nog gå bra.
Så nu är den stora frågan ska jag byta en D1a mot en Childeric jag är lite velig och får rida lite till i den så jag känner mig nöjd, super och de är jag tacksam för.

Ha en toppen dag
Lev väl och lev NU !

Av Bea Andela - 14 maj 2015 10:08

Det var inte lätt att ta mig upp, men väl där är det som balsam för själen.

Av Bea Andela - 13 maj 2015 17:37

Ja då var det dax igen. Fast nu var det min redan trasiga fots tur. Stod och tömkörde en häst och trampade ner i ett hål med högerfoten och det small till och smärta från helvetet kom som en blixt.
Fixade in hästen och tog mig in och la på en påse med frysta ärtor och ett tryckbandage och sen foten i högläge.
Men smärtan ville inte ge med sig och när Willy kom hem bestämde vi att det var lika bra att försöka få in hästarna och sen åka till Akuten för att få en röntgen på den.
När vi väl kom till Motala tog det lååååååååång tid och jag är ingen vän av väntan.
Resultatet blev ingen fraktur, men trasigt ledband på insidan. Och tyvärr hittade dom annat på plåtarna som var mindre roligt, inte konstigt att den foten har gjort ont en längre tid. Det är artros i lederna till den tån som jag krossade i höstas. Så den behöver opereras, fan åxå. Hoppas det går att då till samtidigt som jag är konvalescent med nacken.

Dagen har annars gått rätt bra det är ömsom klarblå himmel och sen skyfall. Stallet fixat och nu rabarberpaj och kaffe. För att sen kravla mig upp på Galope

Lev väl och lev nu !

Av Bea Andela - 8 maj 2015 10:40

Känslan när man vaknar och kroppen är med mig, den är obeskrivlig när man inte har huvudvärk.
Idag styrdes trailern mot Rappestad och träning för Traudi igen
Och känslan när man sitter på Galope och han är helt med och man sitter och bara ler, den är obeskrivligt härlig

Ny läxa jobba skritten och bakdelsvändningar, säger bara WOW så kul det är.
Rider nu med krage som läkaren har sagt att jag SKA jag kan nog lära mig att ha den.
Red idag i en annan sadel och den var helt perfekt för oss som ekipage, mina händer och fötter var stilla.
Idag är jag en väldig lycklig tjej och på huvudet sitter en hjälm som sitter perfekt och inte belastar min nacke. Och den blingar så otroligt vacker OneK vilken hjälm ??!!!

Lev väl och njut av dagen !

Skapa flashcards