galopep

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Olycka

Av Bea Andela - 13 maj 2015 17:37

Ja då var det dax igen. Fast nu var det min redan trasiga fots tur. Stod och tömkörde en häst och trampade ner i ett hål med högerfoten och det small till och smärta från helvetet kom som en blixt.
Fixade in hästen och tog mig in och la på en påse med frysta ärtor och ett tryckbandage och sen foten i högläge.
Men smärtan ville inte ge med sig och när Willy kom hem bestämde vi att det var lika bra att försöka få in hästarna och sen åka till Akuten för att få en röntgen på den.
När vi väl kom till Motala tog det lååååååååång tid och jag är ingen vän av väntan.
Resultatet blev ingen fraktur, men trasigt ledband på insidan. Och tyvärr hittade dom annat på plåtarna som var mindre roligt, inte konstigt att den foten har gjort ont en längre tid. Det är artros i lederna till den tån som jag krossade i höstas. Så den behöver opereras, fan åxå. Hoppas det går att då till samtidigt som jag är konvalescent med nacken.

Dagen har annars gått rätt bra det är ömsom klarblå himmel och sen skyfall. Stallet fixat och nu rabarberpaj och kaffe. För att sen kravla mig upp på Galope

Lev väl och lev nu !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards