galopep

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Bea Andela - 17 juni 2013 23:47

I morse vakna jag och hade jätte ont i höger handen, så där riktigt ont.
Och sen har dagen gått i ett och jag är nyss inkommen. Fick en total dipp när vi bytt bete till unghästarna, och trodde jag skulle somna. Men lyckades ta mig upp på Grålle, Gud va han är svår så het och så känslig, första 30 minuterna är det bara att försöka få honom att jobba lugnt och att han blir lite avrastad. Sen hade jag faktiskt mitt bästa pass på honom sen min nackoperation, så kul men så svårt. Fick till lite slutor och han greppar mer vad jag vill och satt och jobba med övergångar galopp skritt galopp skritt, svårt för han blir så taggad, så man kan inte kalla de enkla byten för jag fattar inte ny galopp förren han skrittar riktigt. Sen blev det lite jobb med bakdelsvändningar och det funkar bra. Har bara sådana problem med min högersida som inte följer med och svarar på min vilja som jag jag vill :(
Under kvällen har åxå höger fot börjat lägga av och jag har svårt att stå på den, och handen är som i morse, ska bli skönt att komma till sjukgymnasten på onsdag igen.
Japp det var mycket gnäll, men den här högersidan börjar jag verkligen misströsta med att den ska bli bra, nerverna verkar inte hitta tillbaka. Eller så är det sviterna från hjärnblödningen........ Trist .
Ja ja bra att slänga i sig en näve piller och hoppa i bingen för imorgon ska jag träna för Lotta igen och det är så kul, det blir Grålle imorgon då Galope ska vila, hans mun är ju fixad idag.
Lev Väl!

Och en bild på Grålle från förra året.

Av Bea Andela - 17 juni 2013 15:16

Det var en mycket trött kille som vi åkte hem med.

Av Bea Andela - 17 juni 2013 15:10

Galope hos tandläkaren, det var en låsning och lite vasst och tyvärr en spricka i en tand.

Av Bea Andela - 17 juni 2013 10:52

Varit ute på en tur med min sagohingst bäst att rida innan kliniken. Jag gjorde de otillåtna och galopperade i härlig galopp över den nyslagna vallen ( inga Kidd ) med solen i ansiktet och lycklig dom ett barn på julafton.
Nu är badkungen badad och står och betar gräs , kan ju inte åka bort med en skitig kung.
Kaffe och sen iväg.
Lev Väl!

Av Bea Andela - 17 juni 2013 09:22

Mamma Rådjur hämtade sin lille Son igår och allt såg bra ut, så lättad i mitt hjärta!
Eftermiddagen och kvällen försvann ja jag vet inte hur snabbt. Alltid lika trevligt att träffa Pär & Claes, och den här gången fick dom besök av en vän som heter Erling, och denna man var så underbart rolig att prata med. Han hade varit med på den tiden då Flyinge var STORT då Yngve och Gaspari fanns varit elev och ridit Gaspari, i mina ögon är det stort full av beundran över denna man. Mycket prat blev det om gamla hingstar som Urbino och duktiga hästkarlar som Olle Kjellander......
Idag står det på agendan att åka till kliniken med Galope och fixa tänderna, hoppas det inte är så mycket att fixa utan han är snabbt i träning igen.
Dagens bilder blir på Espartero Baldomero WB "Grålle" och en allvarlig matte...

Ovido - Quiz & Flashcards