galopep

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Bea Andela - 7 juni 2013 13:07

Ja så var dagens skogstur avklarad.
Varmt och solen stod högt på himlen och fåglarna kvittrar. Helt underbart bara så synd att dom kört sönder vägarna så när dom avverka. Och sen att dom lagt på sprängsten på sina ställen. Galope var fin i formen med härlig takt. Och Grålle såg avspännd ut med Husse. Sen när vi var på väg hemåt ville jag att vi skulle svänga upp påsen väg så vi kunde galoppera lite då det blivit mycket skritt. Jo men visst när jag precis berömt Willy att han satt bättre och hade gjort fina fattningar åt båda hållen då small de...., den stora Grå fan gjorde en helomvändning på bakbenen och vi fick honom nästan på oss. Galope tyckte det var bättre att fly en illa fäkta och gjorde lika dant men knockade mig i skallen ( ja jag hade hjälm) och det blev kol svart och allt gunga. Hörde lååååångt bort i mitt huvud Willy som skrek Bea BEA håll dig vaken, lyckades få tag i manen Tack för att det finns mycket, och börja sakta känna att marken stanna. Phu nu är jag hemma och ska få kaffe och vaniljhjärta. Och ryggen höll!
Bilden typ 5 minuter innan.

Av Bea Andela - 7 juni 2013 10:20

Igår vid våran skogstur på våra Gråa, Willy och Jag. Lyckades jag dra min rygg snett så det bara låste sig, det var när vi kom galoppandes och hoppade över trädet och precis efter svänger de och fan de sök upp en ponny i kurvan. Och jisses va han hoppa Galope och jag kom lite snett då han skruva sig. Kan säga att jag hade problem att ta mig upp för trappen och i säng, laddat med piller så jag kom upp.
Och jag kom upp, så nu ska jag ut och se om jag kommer upp på hästen .......

Ovido - Quiz & Flashcards