galopep

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Svimma till Häst...

Av Bea Andela - 7 juni 2013 13:07

Ja så var dagens skogstur avklarad.
Varmt och solen stod högt på himlen och fåglarna kvittrar. Helt underbart bara så synd att dom kört sönder vägarna så när dom avverka. Och sen att dom lagt på sprängsten på sina ställen. Galope var fin i formen med härlig takt. Och Grålle såg avspännd ut med Husse. Sen när vi var på väg hemåt ville jag att vi skulle svänga upp påsen väg så vi kunde galoppera lite då det blivit mycket skritt. Jo men visst när jag precis berömt Willy att han satt bättre och hade gjort fina fattningar åt båda hållen då small de...., den stora Grå fan gjorde en helomvändning på bakbenen och vi fick honom nästan på oss. Galope tyckte det var bättre att fly en illa fäkta och gjorde lika dant men knockade mig i skallen ( ja jag hade hjälm) och det blev kol svart och allt gunga. Hörde lååååångt bort i mitt huvud Willy som skrek Bea BEA håll dig vaken, lyckades få tag i manen Tack för att det finns mycket, och börja sakta känna att marken stanna. Phu nu är jag hemma och ska få kaffe och vaniljhjärta. Och ryggen höll!
Bilden typ 5 minuter innan.

 
 
Ingen bild

Camilla

7 juni 2013 13:54

Oj oj du får ta på dig en hockeyhjälm med galler i fortsättningen !!!!

Bea Andela

7 juni 2013 14:14

Skulle se nått ut! Det spelar ju ingen roll för det räcker med ett slag mot hjälmen så det blir en knyck i huvudet så blir det svart :(

 
Sara

Sara

9 juni 2013 23:05

Jösses! Ta det försiktigt! Det ser verkligen härligt ut innan iallafall! Kram!

http://www.pepinopre.com

Bea Andela

10 juni 2013 10:22

Ja han är klok Galope som vänta på att matte skulle piggna till :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards