galopep

Alla inlägg under juni 2013

Av Bea Andela - 7 juni 2013 10:20

Igår vid våran skogstur på våra Gråa, Willy och Jag. Lyckades jag dra min rygg snett så det bara låste sig, det var när vi kom galoppandes och hoppade över trädet och precis efter svänger de och fan de sök upp en ponny i kurvan. Och jisses va han hoppa Galope och jag kom lite snett då han skruva sig. Kan säga att jag hade problem att ta mig upp för trappen och i säng, laddat med piller så jag kom upp.
Och jag kom upp, så nu ska jag ut och se om jag kommer upp på hästen .......

Av Bea Andela - 6 juni 2013 17:34

Fick en taskig kommentar här på bloggen som jag inte ens vill publicera, funderar lite över hur en del tänker. På vilket sätt dom har hästar. Själv Älskar jag mina hästar och är noga med att inte ta dom för hårt att dom är mina Älsklingar och inte enbart en tävlingsmaskin.
Jag blir mycket illa berörd av att det finns dom som slår och skriker på sina hästar att dom aldrig är nöjda. Min undran är varför har dom häst?
Det finns dom som smäller på ett kandar på sin mycket unga häst och tävlar som en besatt och sen är man förvånad över att den måste behandlas i massa ben.
Nog om detta inga såna kommentarer kommer att publiceras här som är direkt elaka, bara så ni vet.
Och ja ni såra mig.......
Precious min fina!

Av Bea Andela - 6 juni 2013 00:25

Idag har vi varit i Motala och firat Cassi som tog studenten, alltid lika trevligt och träffas.
Galope fick vilodag då han varit ute hela dagen och vandrar mycket i hagen, han gillar verkligen inte insekter. Och detta trotts insektstäcke
Grålle fick en lätt joggning tur i skogen, och ja vad ska man säga han behöver verkligen komma igång riktigt är något överladdad.
Efter stallet var klart och hästarna nattade tog jag mig själv i kragen och tog ett pass på Crosstrainern, kan säga att en dusch var välbehövlig.
Ny dag imorgon.....
Lev Väl!

Av Bea Andela - 4 juni 2013 14:15

Tiden rusar på och hästarna jobbar duktigt och blir starkare och bättre. Killarna Grå har fått hoppa lite i skogen vilket dom gjorde med glädje.
Galope jobbar på med att bli fin och mjuk och stadig i alla övergångar, och är lite mindre hingstig nu när inte stona är hemma på stall.
Funderar lite på mål. Som jag tror är LA i höst vill att han ska va säker i klasserna innan han får gå in i MSV.
Idag Tisdag var jag och tränade för Lotta Esping igen. Träningen bestod som vanligt av att hitta ett jämt stöd och bra takt med sug framåt. Fick rida lite öppna längs långsidan och sen skänklevikning från kvartslinjen. Han var riktigt fin idag och sen samma jobb i galopp. Men först fattningar som var fina idag, ( som jag tränat på dom) . Vi avslutade med att rida programmet mitt i kom det in 2 hårfagra damer och jisses dom var snygga tyckte Galope, men han var super lydig och var kvar på tygeln och jobbade vidare även om han lät och talade om att han var hingst. Så glad för denna häst vem behöver lyckopiller när man har en Galope och en Lotta Esping!
Sitter och njuter i solen med kaffe.
Ska ta tag i nästa häst att rida ikväll tror jag , nu är det njuta av känslan som finns kvar efter ett bra träningspass.
Lev Väl !

Ovido - Quiz & Flashcards