galopep

Alla inlägg under juni 2013

Av Bea Andela - 17 juni 2013 09:22

Mamma Rådjur hämtade sin lille Son igår och allt såg bra ut, så lättad i mitt hjärta!
Eftermiddagen och kvällen försvann ja jag vet inte hur snabbt. Alltid lika trevligt att träffa Pär & Claes, och den här gången fick dom besök av en vän som heter Erling, och denna man var så underbart rolig att prata med. Han hade varit med på den tiden då Flyinge var STORT då Yngve och Gaspari fanns varit elev och ridit Gaspari, i mina ögon är det stort full av beundran över denna man. Mycket prat blev det om gamla hingstar som Urbino och duktiga hästkarlar som Olle Kjellander......
Idag står det på agendan att åka till kliniken med Galope och fixa tänderna, hoppas det inte är så mycket att fixa utan han är snabbt i träning igen.
Dagens bilder blir på Espartero Baldomero WB "Grålle" och en allvarlig matte...

Av Bea Andela - 16 juni 2013 13:56

Vår galna granne har nästan mejat ner oss med bil och trailer , hon är verkligen obehaglig tar och kör rakt i mot oss och sen i sista stund vejde hon ca 30 cm från Grålle och Willy och jag trodde att nu går det åt helvete.
Ja vad gör man..... ?
Och sen när vi joggade över betet och jag tyckte att jag tittade som attan på marken och bara red i det korta gräset, så var det ett Kidd som skrek skyhögt. Jag trodde jag skulle dö och då inte av att jag satt osäkert i sadeln på Galope. Utan av min fasa för att kiddet skulle va skadad, hem fort som attan och in med hästar, och sen in  i bilen och upp och kolla om det var kvar. Ut på betet och med plasthandskar lyfte jag den lille och kolla han verkade hel. Vi la honom igen och sen får vi hålla koll på att allt verkligen är ok.

Av Bea Andela - 13 juni 2013 15:29

Ibland har man tur det kunde gått illa. Satt och trimma med Grålle på betet då en Rådjursget låg i gräset och hoppa upp så Grålle gjorde ett jätte hopp, phu jag satt kvar.
Tänkte att jag rider där gräset är lite kortare, då tvärstanna Grålle och sänkt huvudet och blåste på denna underbara lilla Bambi. Vilken tur att han inte galoppera på den. Jag gav upp och jogga hem......

Av Bea Andela - 11 juni 2013 14:23

På att slå mig, det ser inte mycket ut men fan så ont det gör på ankeln

Av Bea Andela - 11 juni 2013 12:30

Dag 2 inte bättre huvudvärk så jag mår illa. Idag får Galope en vilodag , ska försöka att fixa med hans lite hans bakhovar. Och hoppas på att jag piggar på mig så jag kan rida Grålle ikväll.
Nu soffan en stund.
Lev Väl!
Alejandro 3 år till salu

Av Bea Andela - 10 juni 2013 23:25

Vaknade imorse och var inget bra alls , huvudvärk och helt täppt och tjock i halsen. Dagen har bestått av piller och nässpray, vila och är så trött.
Fick ett ryck ikväll med en rejäldos piller i kroppen gick jag ut i stallet och sadlade Grålle. Och helvete så het han var idag då,är det inte lätt ridet. Men efter lite jobb var det ok. Sen i flygande fläng på med sadel på Galope åxå, han ska ju bara ridas lite så han hålls igång. Han är ju jäklars vass i högersidans kindtänder så han har fått tid hos tandläkaren nästa måndag, så det känns inte så roligt att sitta och trimma med honom när jag vet att han har sår uppe i kinden :(
Nu är jag helt slut och ska ta mig till sängen, blev lite knäckt av att det kliade som fan och då satt det en knappnålsstor fästning och det är rött stort som botten på en stor petflaska. Skulle inte förvåna mig om jag blir skit sjuk av det åxå. Då bryter jag ihop.
Och så ska jag vara ensam i 2 dagar.............
Lev väl!

Av Bea Andela - 10 juni 2013 11:13

Min underbara!

Av Bea Andela - 7 juni 2013 13:07

Ja så var dagens skogstur avklarad.
Varmt och solen stod högt på himlen och fåglarna kvittrar. Helt underbart bara så synd att dom kört sönder vägarna så när dom avverka. Och sen att dom lagt på sprängsten på sina ställen. Galope var fin i formen med härlig takt. Och Grålle såg avspännd ut med Husse. Sen när vi var på väg hemåt ville jag att vi skulle svänga upp påsen väg så vi kunde galoppera lite då det blivit mycket skritt. Jo men visst när jag precis berömt Willy att han satt bättre och hade gjort fina fattningar åt båda hållen då small de...., den stora Grå fan gjorde en helomvändning på bakbenen och vi fick honom nästan på oss. Galope tyckte det var bättre att fly en illa fäkta och gjorde lika dant men knockade mig i skallen ( ja jag hade hjälm) och det blev kol svart och allt gunga. Hörde lååååångt bort i mitt huvud Willy som skrek Bea BEA håll dig vaken, lyckades få tag i manen Tack för att det finns mycket, och börja sakta känna att marken stanna. Phu nu är jag hemma och ska få kaffe och vaniljhjärta. Och ryggen höll!
Bilden typ 5 minuter innan.

Ovido - Quiz & Flashcards