galopep

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Bea Andela - 12 april 2014 08:55

Trotts att kroppen varit riktigt dålig , med känselbortfall i armarna så har jag lyckats att träna 2 dagar för förbundskaptenen Bo Jenå.
Dag 1 mycket koll på formen då Galope gärna kryper in bakomlodplanet, inte mycket ut sådär en 2 cm. Så det var att hela tiden ha koll på formen och när jag tycker han är för öppen i formen då är det bra , måste kalibrera om min känsla. Sen red vi en hel del skänkelvikning och öppna som han blivit riktigt bra på, och mycket öppna i galopp för att jobba rund fin galopp och jobba med rakriktningen i galopp. Det var en mycket trött Kung jag körde hem med.
Dag 2 tränade jag ihop med Camilla på hennes fina hingst Champion en häst jag beundrat sen han var 4 år och nu dansar dom mot st Gerorge.
Så idag fick vi göra vårat bästa och Galope var snäppet bättre med formen och jobbet fortsatte på samma vis med öppna och sen sluta. Sluta har vi inte gjort så mycket men vi hakade på Champion och det gick som en dans. I galoppjobbet red Camilla in i en galoppsluta det är över våran utbildning, men jag var så inne i att lyssna och göra som Bosse sa, så vi haka på och gjorde våran första diagonala galoppsluta, och jäklar i min lilla låda så duktig han var , det svåra var när vi kom fram till X att gå ur den och rida rakt fram i fin galopp. Vi avslutade dagen med att trimma travlängningar på en linje mellan A & E sen mellan A & B och sen galopplängning på långdiagonal, och jag måste våga satsa !
Mycket nöjd med dessa 2 dagar och nu krävs det att jag får vila min kropp och Galope var så nöjd att få stå och njuta av solen denna underbara fredagseftermiddag.

I helgen kommer Milla och det ska bli så mysigt, vi ska på KvK clinic och sen äta lite gott och det lär bli mycket prat stackars Willy.
Och på söndag ska vi försöka oss på att springa och visa Galope förhand på spansktvis.....

Ovido - Quiz & Flashcards