galopep

Alla inlägg den 17 april 2014

Av Bea Andela - 17 april 2014 00:07

Igår var en riktig skit dag hade ont i magen så jag mådde illa , även om ni som träffa mig kanske inte märkte så mycket av de, är en jäkel på att hålla masken vägrar att visa mig dålig och sårbar, lättare att skriva om de. När jag gjorde stallet igårkväll vägrade jag att be om hjälp , kan säga att det var tufft när jag skulle ta in sista hästarna Ziva och 1 års hingsten Ragge var jag tvungen att lägga mig på alla 4 för jag mådde så illa och hade så ont i magen, typiskt nog kom Willy just då.......
Vaknade med samma skit idag , fixade lite här hemma. Kändes som om jag inte skulle kunna åka och träna idag, skulle till Sissi.
Men jag lyckades stålsätta mig och få på mig ridkläder och iväg.
Träningen gick bra försökte tänka på allt Bosse sagt formen formen formen,,, fan va svårt de är!
Vi jobbade med öppna och diagonalsluta i trappa 5 steg av varje hela diagonalen, han blir så med och loss. Sen lite vanlig skänkelvikning som det är i LA:3 och det gör han väldigt lätt nu med samma takt rakt igenom , så roligt. Sen blev det lite jobb med öppna i galopp och serpentin med 3 bågar och förvändgalopp, och då tänka på takten att han inte får öka i den förvända inte lätt men det är bättre.
Sen lite travlängning, det måste vi jobba jätte mycket det är jobbigt tycker han, eller om det är så att han måste komma på tekniken.

När jag satte mig i bilen på väg hem var det för jävligt va ont det gjorde i magen, och näääää jag tänker inte åka in till sjukhuset och nä jag vet inte varför jag har så ont. Men jag har ju ont i mitt knä, nacke och tumme och äter en hel del medicin pga värken och jag tror det blir som om hela kroppens smärttrigg sätts igång över allt. Hur länge ska man orka?
Nu ikväll ville jag bara vara ensam och göra klart stallet, vill klara mig själv och inte bli stressad av att Willy vill bli klar, det tog lång tid att bli klar......
Ligger i min säng och funderar , hur länge ska detta funka ? Hur länge till kan jag rida? Vad ska jag göra istället hästar är ju mitt liv, de liv som fått mig att leva vidare efter min dotters död, vem är jag om jag inte rider..... Nä det är nog bara att bita ihop och köra på ett tag till så länge jag kan stå håller jag nog på , sen att jag är halt som fan de är ju en annan femma och hur jag ska kunna springa det vete gudarna .
Nä dax att sova mina 2 timmar i stöten imorgon är en annan dag och då kanske jag mår lite bättre.
Lev väl rid vackert och sov gott !

Livet när det är som bäst sol ,fågelkvitter och en bädd av blåsippor och vitsippor <3

Ovido - Quiz & Flashcards