galopep

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Precious E

Av Bea Andela - 25 november 2014 15:19

Igår var en dålig dag, mådde inte bra och hade väldigt ont i kroppen, hade sovit väldigt dåligt med huvudvärk som följd. Och min träning fick jag ställa in, blir så ledsen då.
Efter lunch lyckades jag långsamt ta mig ut i stallet och bestämde mig för att tömköra Precious " Gullan" och gå bort till diket det inte ficka att få henne att gå över. Och hon var ganska svårövertalad, efter lite trix och knix ( läs mycket ) lyckades jag tömköra henne över och tillbaka, gjorde ett ett par gånger och sen gick jag hem. Gick in och åt lite yoghurt och blåbär, kändes som om kroppen rörde sig i ultrarapid. Ut och sen tog en tur i skogen på underbara Galope hingsten som är mitt lyckopiller , trotts att jag har ont överallt blir jag glad av att sitta på honom.
Det tig tid att göra stallet igår , och Willy var på tjänsteresa så det var bara att bitaihop och göra de även om det tog dubbelt så lång tid.
När allt var klart och Willy kommit hem blev det Pizza och Maria Lang film och soffan ......

Idag när jag vaknade sken SOLEN och kroppen kändes ok.
Upp och ut i stallet , ställde min guld häst på gången och gjorde iordning henne, på med sadel och allt. Trotts att jag allt är lite nervös för att jag ska slå mitt huvud och tuppa av, vill jag rida min fina häst så hon blir inriden någon gång !!!!! Leder ut henne och hoppar upp och hon är lite rund i ryggen, skjuter lite rygg och känns som om hon ska explodera, så skrittar vi iväg förbi falna grannarna och över E4an, joggar sen vidare på grusvägen och genom tunneln och sen bort mot diket, skit åxå jag är lite skakig i benen vill inte tveka jag ska rida över ( halva hjärnan säger fan Chrawall rid för helvet,, och andra halvan säger är du helt dum i huvudet du vet att du INTE får slå huvudet eller nacken)
Första halvan vann och jag smackade och vi närmade oss diket, hon tvekade och jag var snabbare än jag själv han tänka, det var nog en reflex, dutta till henne med pisken i rumpan och swich så hoppa hon över .... Åååååå min fina guld häst ! Glad och nöjd jogga vi hem.
Sen tog vi en tur på våra fina grå, i solsken tänk va det ger en energi.

[Bild]

Nu ska bara hela stallet bli klart och alla hästars ben spolas av, tänk om det ändå kunde torka upp lite så man slapp hålla på och lägga tid på att spola ben.
Lev väl och rid med glädje !

 
 
malin Johansson

malin Johansson

27 november 2014 19:43

Hej kära du.
När du har ont och rider får inte dina hästar ont då?
Min är sådan! Vilket är skitjobbigt eftersom man har ont lite olika mycket.
Just denna veckan så har jag varit väldigt lessen och arg på jobbet.
Donna reagerar direkt! Få inte rykta och lyfta ben mm så jag har något att bita i.
Ja ja. Huvudsaken är ju att du kan rida dina guldhästar.kram

http://havrefallen.blogspot. com

Bea Andela

27 november 2014 22:34

Hummmm.... Varför skulle mina hästar få ont för att jag har en helkass nacke och ett trasigt knä ?

 
Ulrica

Ulrica

29 november 2014 16:10

Du är modig kvinna! men var rädd om dig! kram!

http://www.lyckeboet.blogspot.com

Bea Andela

30 november 2014 08:56

Kram och ha en toppen dag !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards