galopep

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Bea Andela - 17 november 2014 14:18

Vaknade och kände mig ganska pigg trotts att det varit uselt med sömn i natt. Bestämde mig för att gå ut och sadla Gullan innan Willy åkte iväg så det fanns någon som kunde få ga hästen om ifall att ...
Gullan är ju riden 4 veckor för 2 år sen alltså innan min nackskada. Och nu har jag längtat länge nog och bestämt mig för att jag SKA rida LB på henne till våren. Bara ett problem jag är alltid ensam och har ingen hjälp, men nu jävlar !!!! Sadlade och hoppa upp ( inget longerande här inte ) och red iväg på denna tuffa stora gula häst, japp förbi idiotgrannarna gick bra och över E4an åxå, sen in på grusvägen och trava iväg svängde in så jag kom genom tunneln under gamla E4an. Och sen kom vi till ett litet dike och nääää det tänker jag INTE gå över sa tantgul, och hon är ju förjävlig på att resa sig och det gjorde hon åxå, när jag morrade åt henne och daska till henne svara hon med en caprol så jag var 1m över sadlen , lyckades sitta kvar med fick mig en stjärnsmäll i huvudet. Som resulterade i att jag blev skit arg och hon fick gå en bit till och sen över ett mindre dike och genom vårat bete sen skogen och hem. Måste nog säga att lite tuff kärring är jag nog fortfarande :)
Väl hemma sadlade jag Grålle och galopp jobba honom runt majsfältet 3 varv och han var het som en kamin, satan vad den hästen är svår känns skönt att den ligger på Willys rida lista i vanligafall.
När jag ändå var i farten sadla jag nästa grå åxå, och han var så där underbar att sitta på som bara han kan vara. Vi tog en längre runda upp förbi 1000 åriga Eken och upp till stora vändplan och lite jobb där med enklabyten och sen hem igen, oj vilken häst han är helt underbar att rida!
Nu är jag lite trött i nacken och ska ta en kopp kaffe ( läs flera) och sen vila lite innan stallet ska fixas.


Lev väl och rid med glädje !

Skapa flashcards