galopep

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Dagarna som gått

Av Bea Andela - 15 april 2013 11:57

Dagarna går fort. Har hunnit med att åka till Sissi Lilja och visa Galope, tyvärr var Sissi lite sen så han blev väldigt trött. Men det blev ett ok träningspass, där vi checka av gångarterna och formen. Fick godkänt,och att detta skulle passa mig och min ridning. Galope var lite uppspelt när vi lasta ur, det är många hästar i hagarna runt parkeringen på Liljas anläggning. Men jag hade ju Willy med så det gick bra att plocka av transportskydd och täcket. Måste säga att jag älskar denna häst och vi har bara haft honom hemma i 2 veckor.
Galope uppskattar mer och mer våra stunder av pyssel och han har hela tiden full koll på vart hans Matte är.
Vi jobbar vidare på konditionen och våra skogsturer.
Och jag tror att vi trivs lika mycket båda två, är så tacksam för att vi fick köpa denna häst.
Efter träningen hos Sissi har jag mått lite så där i kroppen, det blev lite för mycket. Men då Willy varit med och jobbat Grålle så går det lite lättare, och just nu är det ju uppbyggnad av både Grålle Galope och Matte.
När nu tävlingssäsongen är igång måste jag säga att suget att komma igång och ut och tävla är STORT!
Och tänk vilken höstsäsong jag ska ha med så fina hästar och då är nog Gullan åxå klar för att visa sig.
Funderar om jag ska göra en presentation av våra hästar , är det någon som vill de?

 
 
rackemarie

rackemarie

15 april 2013 12:17

Klart vi vill ha UTFÖRLIGA presentationer av hästarna:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Bea Andela

15 april 2013 12:37

Då ska jag fixa de!

 
Ingen bild

ulrika v

15 april 2013 15:08

vilken av hästarna är det som skadat sig?

Bea Andela

15 april 2013 21:45

En 3 åring.

 
Emilie Persson

Emilie Persson

15 april 2013 21:56

Gärna!! :)

http://www.misspersson.se

Bea Andela

15 april 2013 22:07

Det kommer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards