galopep

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Bea Andela - 3 maj 2013 15:45

Träningen igår gick bra, så nöjd och det har hänt massor i traven. Fokus låg på programträning, väldigt nöjd, är egentligen bara fattningarna som konträr så bra. Så dom får vi fortsätta att lägga jobb på. Har lite problem med synkningen min högersida funkar ju inte riktigt. Och han går inte riktigt fram till handen som jag vill. Men det ger mig en behaglig känsla att kunna styra runt ett program utan att jag får ont i kroppen av att bara sitta ner i traven, Gud vad jag älskar denna häst. När vi har jobbat ihop oss blir det så bra! Så sista träningen är helt klart det bästa, längtar redan till nästa. Så tills dess fortsätter jag med min skogsträning, med tempoväxlingar.
Har även bytt bett på honom och gått ifrån det 3 delade till ett Sprenger Tornado, tycker han ligger bättre kvar på de. Det stora kruxet är att hitta så små bett denna stora PRE hingst har 10,5 i bett.

Ovido - Quiz & Flashcards