galopep

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Bea Andela - 20 mars 2015 19:33

 

Dagen har varit rent ut sagt för jävlig..... Men jag ska börja från början

2010 satt vi i en situation som gjorde att jag var tvungen att sälja Bukefalos hästen jag inte ville sälja men dom som var till salu ville ingen ha, så Buken såldes. Jag har ångrat mig varje dag sen dess, och nu dök tillfället upp den som köpt honom hade bestämt sig för att sälja då han är lite för svår för henne, och jag det blev fullständigt kaos inombords. Kände bara Buken ska hem, i ren panik ångest fick jag tag i en som handlar med hästar och tog ett skambud på både Ziva och Ragge dom skulle säljas till Holland. Och jag fixade med att Distriktsvetrinären skulle komma och skriva exportpappen ( ett sånt man måste ha för att köra igenom tullen ) 

Och skambudet skulle räcka för att ta hem Buken allt var bokat jag skulle hämta honom på lördag och det var som ett lyckorus inombords.

Och idag har hela förmiddagen gåttåt till att vänta och vänta på veterinären som skulle komma någon gång mellan 9-12 

för lastbilen skulle komma efter lunch och hämta hästarna, men vid halvtlov ringer köparen och börjar krångla med att dom inte är röntgade, alltså det är en skitpeng för 2 fina hästar och utan röntgen så sänktes budet till 50,000kr för båda hästarna och det räcker inte till att få hem Buken, sen har det dividerats fram och tillbaka. Och dom skulle skicka en känd profil här i närheten och kolla på hästarna för lastbilen körde och plockade upp hästar, så  hon skulle komma och kolla för dom litade på henne och så  väntade jag igen men ingen kom och tiden bara rinner iväg......

Kan inte beskriva hur besviken jag är och det är flera som är både besvikna och arga på mig för att jag inte hört av mig idag, och ni som hört av Er jag ber om ursäkt men jag klarar inte att prata med någon just nu, mår illa och har legat uppe på halmen och kramat min katt Millie och jag tror inte att det  finns några mer tårar på längé i mina ögon. Det gör ont i hjärtat och det känns som om jag inte har någon inspiration alls kvar till att ta tag i detta med hästarna.

Så ni som vill köpa en billig unghingst som är isabell varsågod att lägg ett bud.





Skapa flashcards