galopep

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Bea Andela - 5 mars 2015 15:25

Idag har jag tömkört båda stona och började med Zivan som gjorde sitt bästa pass någonsin, så mjuk den hästen är och vilken galopp, härligt att se på och drömma sig bort till jag vågar mig upp på henne. Jag har ju bara suttit i skritt på Ziva innan vi lämna bort henne på inridning.
Sen var det in och äta lite lunch och se till att min sjukling där inne fick lite mat.
Sen min fina vackra Precious, började med att frisera hovskägg ( ni som känner mig vet att jag hatar sånt ludd ) och sen träna på det här med att maskinklippa parabolerna (öronen) kan väl inte säga att hon uppskattar de, står jag inom räckhåll får jag mig ett nyp av tant Gul.
På med grejerna och iväg på nästa tur och hon var minst lika fin, måste v det fantastisk vädret med sol och klar blå himmel.
Det ska bli spännande att se hur morgondagen blir det blev 1,1 mil i rasktakt för min dåliga feta kropp ??. Och nu kaffe och sen upp på 2 grå, imorgon är det J-O träning så bara att hålla ångan uppe och sen tvär däcka lördag

Som jag älskar denna stora gula häst.
Lev väl och rid med kärlek ??

Ovido - Quiz & Flashcards