galopep

Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Bea Andela - 1 mars 2015 20:55

Idag hände de som inte får hända!! Dagen började med pissväder och regn och rejäl vind inget skönt alls mot gårdagens vår och sol.
När jag mockat halva stallet var det dax att ge oss ut på en ridtur Willy på Ziva och jag på Grålle, Ziva var lika fin som igår och vi travade på så fint på grusväg och över fält och dike sen in på vårat bete nästa igenom så var olyckan ett faktum !!!!! En Harjävel hoppa upp mellan frambenen på Grålle och jag blev lika rädd som han, och han flög i luften som en raket men jag satt kvar? bra så långt. Men tyvärr spann ju Ziva på och flög 2 meter upp i luften och skötrygg på något olyckligt sätt small Willy armen i nacken på Ziva och armen gick av, och han flög av olyckligt och drog den ljumsken som han skadat innan. Med Willy på marken och en unghäst lös som bockade som en idiot hade jag fullt upp att sitta kvar på Mr Grey, fick hoppa av och fånga Ziva som då som den märrfan hon är vänder upp och ska slå ???. Efter lite trix fick jag tag i henne och hade fullt upp så hon inte skulle sparka Grålle. Willy mådde inte så bra, så jag fick ringa på hjälp med Willy på väg till akuten fick jag hjälp hem med hästarna av Willys Far Lasse.
Nu är allt klart i stallet och jag uppkrupen i soffan med en kopp underbart gröntThe från Marianne i Spanien inlindad i filt sitter jag nu och väntar på om det blir OP eller inte?.
Skit kväll !!!!!!
Som avslutas med en jävla fästing på en katt inget bra vårtecken ?

Skapa flashcards