galopep

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Bea Andela - 26 februari 2015 15:05

I natt har jag ju varit ensam då Willy är på tjänsteresa ( kommer ikväll ?) och jag gillar ju inte att va ensam, och det innebär ju att jag även får ta morgonfodringen.
Efter de tände jag massa ljus och kröp upp i soffan med filtar och mina hundar kaffe i en stor kopp och nya ridsport ?
Sen full av inspiration gick jag ut och tog tag i märrfan ( Ziva) på med tömkörniningsgrejer och ett nytt träns till henne med bred platta i nacken som det är en kanal i så det ligger inte alls på Atlas ( typ som en sadel med bossor se det blir en kanal ) och sen ett Novabett så det kanske ligger lite mjukt mot vargtanden ( som ska bort så fort vår veterinär hämtat sig från barnafödandet )

Och sen ut och tömköra, hon var rätt märrig först men sen klicka de och hon var riktigt fin?
Lite jobbigt att skritta då hon genast blir tjaffsig och vill inte skritta med lugna steg utan mest takta. Men oj så fin hon är i galoppen ser så mjukt och lätt ut.

En bild på monstret när hon räcker tunga åt matte. Ha ha nä hon slickade sig om munnen.

Sen var det dax för de jag fasar för.,,,, släppa ihop hästar. Jag har haft Grålle och Gullan ihop nu hela vintern och Ziva gick ju med Ragge fram till hon var iväg. Men nu är han 2 års hingst och det är ingen bra kombo med henne där då.
Sen har jag släppt ihop Grålle och Ziva. Och jag har haft Gullan och Ziva. Men nu var det dax att släppa ihop alla 3, och fan vad dom sprang såg bara hur 1 sko kom som en projektil i luften,

Det var Grålles framsko, tur de är dax att sko honom.
När allt var ganska lugnt kom det tuffa ögonblicket att lunchfodra dom. Gäller att va snabb som fan så man inte kommer i mellan monsterna.

Och sen har jag hunnit helsko Galope så han är vårfin om fötterna.
Nu är lunchen i allas magar och snart kaffet uppdrucket så nu ska jag ut och njuta i solen på min fina hingst.
Lev väl och ta vara på solen ?

Skapa flashcards