galopep

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Bea Andela - 18 februari 2015 20:08

 

Har som sagt varit och tränat för Ubbe i Rappestad, och det gick kanon. Galope är så fin, vilken hingst alltså. Idag var det träning av samling och kunna komma ihop och ta små korta steg i alla gångarter och i övergångarna utan att sväva iväg i stora kliv. Det är svårt för en PRE hingst som vi jobbat med under 2 år med att bli större i gången så han kan hävda sig mot dom vanlig ridhästarna, men bara han kopplat vad den dåliga piloten på ryggen vill,,, så gick de lysande. Sen jobbade vi vidare med dom enkla bytena ( läs svåra😁) , men även här har han mognat under vintern, bara jag klarar att sitta kvar och inte falla ihop i bålen. Det är här nacken ställer till det för mig, jag tappar balansen när det kommer snett i nacken,blir så ledsen på denna kassa kropp, men Ubbe hjälpte mig så alla delar var på rätt plats, som han sa alla indigrenserna till kakan fanns där( frågade om jag hade ont i ett visst läge,,, jo så är det men det skulle jag aldrig erkänna ).,vidare blev det diagonal slutor i både trav och galopp som avslutades i arbetspiruett. Så fin häst jag har. Det är här tvivlet börjar slå rot, han är värd en bättre ryttare kanske bättre att sälja. Tvivlar på min egen kunskap och kompetens i det mesta och tanken dyker upp att det kanske är dax att hänga in stövlarna, och sluta med hästar.


Lev väl och rid med glädje brukar jag avsluta med, men idag känns det inte rätt utan det får bli......


Ja jag  vet inte känner mig helt tom.....



Av Bea Andela - 18 februari 2015 08:46

 

Idag är det Ubbe träning i Rappestad, härligt som jag sett framemot detta, det ger så mycket denna positiva kille som sprutar energi. 

Så jag laddar med god frukost och viktigt just nu är det här med min mage, har ju fått order om att äta loppfrö. Det är lite jobbigt att få i mig dom, men resultat är ju helt otroligt så det är bara att kämpa. 

Lev väl och rid med glädje 😊

Ovido - Quiz & Flashcards