galopep

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Bea Andela - 13 februari 2015 10:17

Jag har ju haft jäklars ont i magen som tilltog rejält, och jag hatar ju verkligen att åka till sjukhus, dör ju nästan hellre. Men efter att pratat med min bästa vän Milla så lyckades hon övertala mig att ringa 1177 och dom var helt övertygade om att det var blindtarmsinflammation och beordrade mig att åka akut till sjukhus. Jag sa att jag var tvungen att fixa klart lite först. Släckte stallet och duschade och hoppade i rena kläder. Sen åkte jag och Willy in till akuten i Motala, där dom åxå var övertygade om blindtarmsinflammation. Trotts att provsvaren var ok. Jag skickades upp till röntgen för CT, väl där var sköterskorna sura över att dom inte satt en infart på mig så dom kunde spruta kontrast i CTen. Då skulle dom sätta en nål och jag är ju stickrädd alGrande ?. Dom misslyckades totalt 2 första försöken sprack kärlet och det pissa blod sen stack dom igenom kärlet och spruta in koksalt som blev som en bula i armvecket ( gjorde skit ont) väl nålen på plats, var det dax för kontrast det är så obehagligt, känns som om det brinner i kroppen och huvudet känns som om det ska explodera.
Sen ner till akuten igen och vänta på att bilderna skulle skickas till Sydney för att granskas ( andra sidan jorden )
Och nu till det riktigt tråkiga ..........
Blindtarmen är kvar och den var inte problemet, utan det är tyvärr kroniskt.
Kroniskt pga att det är ärrvävnad och samnanväxtningar sen min operation 2012 när dom operara bort livmodern som resultera i bakterie i operationssåret. Jag var nära att dö, då midsommar 2012 ambulans och medvetslös med 42 graders feber, fick dom öppna såret igen och tappa på 5 dl var, låg en vecka inlagd och fick sen gå med ett stort hål i magen från juni- september så det skulle läka inifrån.

Så nu tyvärr är det stora ärrvävnader som inte går att göra något åt mer än mer morfinpiller när jag får ont. Och sen dricka mycket och röra mig så tarmarna hålls igång, skit åxå.....
Va fan måste jag drabbas av allt skit finns ju snart inget helt på denna kropp?.
Kan säga att, visst det kändes lite bättre när jag fick smärtlindring på sjukhuset igår. Men nu ligger jag här och har gööööööööör ont, hur ska jag kunna gå ut och fixa stall och rida, jo men visst!!! Mer piller och ut alltså. Så ser det ut för mig
Lev väl och ta vara på Er ?

Ovido - Quiz & Flashcards