galopep

Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Mitt livs äventyr

Av Bea Andela - 27 januari 2015 08:24

 

Ja nu är hjärnan ett virrvarr, och jag är så nervös för att flyga. Jag ska ju göra en helt fantastisk resa med min bästa vän Camilla, vi ska resa till Spanien och få uppleva Pre hästar där. Kanske inte så märkvärdigt tycker ni, men för mig som inte flyger är detta helt otroligt. Och som den nörd jag är reser jag ju för att få uppleva hästar och få rida och träna där. Vilket en vän som jag träffa på Strömsholm, har fixat så detta är möjligt. Tack vare Roger ska vi få rida på GP hästar och få träna för Claudio Castilla, för mig är detta jätte stort och få göra det tillsammans med min bäste vän Milla är så roligt. Ska tanka  jätte mycket energi, inför kommande tävlingssäsong. 

Det är mycket annat inplanerat på vår resa och allt går i ämnet häst. 

Och det ska bli så roligt att få träffa Rogers fru Marianne och få se hennes fina svarta häst.


Det är mycket som ska fixas här hemma innan jag åker, det är ju jag som har allt ansvar för våra djur, och styr med foder och vad alla ska ha. Vilka täcke som ska på och vad som tillhör vilken häst, vilken ordning som allt funkar lättast i. Det är allt lite nervöst att lämna allt till Willy, har ju 2 hingstar som just nu börjar känna vår i luften, fast  vi inte ser eller märker de på långa vägar............

Det är ju mycket jag gör på rutin som jag inte tänker på för att det är självklart för mig, men inte lika lätt för Willy.

Och just det med att fixa stallet och mocka är det värsta Willy vet, så det blir tuffa dagar för honom när jag är borta på äventyr, och den stackaren jobbar ju åxå vilket gör att han får det lite snoigt. Någon som känner för att mocka och packa lite foderpåsar så är ni välkomna att hjälpa honom 😉 


Nä nu är det jag som ska försöka fundera på vilka ridbyxor jag ska ha med vilka skjortor osv jag ska packa, och sen är det de här med att packa sånt som är flytande dvs schampo och balsam och sånt som ska vara i en påse och får inte va mer än 1L har ju aldrig gjort de, och mitt hår kräver mycket balsam  Vi reser  med enbart handbagage så ridstövlar är på fötterna när vi flyger. Sen är det ju min medicine som jag inte får glömma, har intyg så allt är i sin ordning så jag får med mina smärtstillande💊 ( fasiken vad jag hatar denna nacke som gör mitt liv till ett helvete med piller för att funka) 

Sen är det ju så tryggt att jag har Milla med hon har ju varit med förr om jag får en allergiskraktion och kollaps ( sist Falsterbo ) tur jag har en vän som just Camilla "Milla" Söderbom Tack för att du är du.

Nä nu ska min förvirrade hjärna sätta fart med dagen som innehåller bilbesiktning av BrummBrumm , Hujedamig ! 

Lev väl och gör de med kärlek ! 


 
 
Jeanette

Jeanette

27 januari 2015 12:00

Köp balsam och schampoo och sånt när du kommer fram så slipper du hålla på och mäta flaskor. ☺ Hoppas du får en jätterolig resa. 😊

http://www.jeeanette.blogg.se

Bea Andela

27 januari 2015 14:00

Tack! Men mitt hår blir så jäkla trassligt och är håröm så jag vill ha mitt vanliga 😊.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Skapa flashcards