galopep

Alla inlägg den 6 december 2014

Av Bea Andela - 6 december 2014 20:31

Det var en tung dag igår fredagen den 5 December då en vän fick begrava sin lilla Ludde,som togs från denna värld pga cancer? det gör att man tänker lite mer på just det här med att förlora sitt barn en tanke som jag mer än allt annat vet hur det är ....
Jag passade på att baka lussebullar i väntan på veterinären skulle komma och vaccinera ett gäng hästar mot Stelkramp och Influensa, så det blev ingen ridning för mig då det var mina som vaccinerades. Alltid lika trevligt att träffa Marie och nu börjar allt magen bli lite rund?

Willy kom hem från Göteborg och var skitdålig och spydde, så det blev ingen sömn inatt. Nu är det bara att hålla tummarna för att inte jag åxå blir sjuk?.
Lördag dagen som aldrig blev ljus grått grått och gråare och så var leran tillbaka tycker verkligen inte det är roligt att stå och spola hästben.
Men idag har jag mätt min lillhingst Ragge, jag bytte ju bort Alejandro mot honom då Alejandro blev så liten tyvärr, han var ju bara 162 som 4 åring och ädel. Och nu mätte jag Bugatti "Ragge" jisses hur ska detta sluta 161,5 och 1 år. Och lilla Ziva har växt till 167 och Rockans avkommor brukar va sena så hon växer nog lite till ska bli så roligt när hon är inriden vilket hon ska bli i Januari.
Nä nu tar vi en lugn lördagkväll i soffan och lite film och jag håller fortfarande tummarna ? för att jag ska klara mig från magsjuka. Ha en bra kväll alla.

Lev väl och rid vackert !

Skapa flashcards