galopep

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Bea Andela - 22 augusti 2014 18:40

Och idag fortsatte träning fast för Nina, det är skönt att kunna jogga bort och va lite varm i lederna när man kommer till ridbanan, idag har jag ett annat bett ett med parerstänger och vanligt i munnen, tänkte att det kunde hjälpa honom lite i ställningen i nacken så han inte lägger nosen på se.
Det var fortsatt jobb på skolorna och MSVC galoppen och idag satt den lika så dom enkla bytena, så roligt !

Lev väl och rid vackert !

Av Bea Andela - 22 augusti 2014 00:40

Idag har det varit träning för Galope för Lotta Esping med mig som sällskap hade jag Olivia, kul med sällskap jag är ju nästan alltid själv så tack för idag Olivia.
Galope jobbade bra och det var fortsatt jobb med skolorna, och sen lite vägar ur MSVC som jag tycker är lite knixiga. Men dom satt ganska bra, dt hänger bara på att jag ska ställa lite högre krav på honom och inte rida så mesigt ,,,,,, får va lite mer bestämd helt enkelt ( fast de är ju inte så lätt)
Tiden bara flyger iväg och på 2 veckor har temperaturen hoppat från 34 + till 13+ och det har blivit höstrusk på en gång, och med höst närmar det sig hingstchampionatet på Strömsholm , så roligt.

Så jag tränar väl vidare för innan de har vi lite dressyrstarter på G första nästa helg i Grankärr.
Och nästa vecka väntar en spännande utflykt för träning för en helt ny instruktör för mig, ska bli jätte spännande och lite pirrigt vart jag ska och för vem , det håller jag på ett tag till.
Nu är det hög tid för mig att hoppa i säng klockan är 00:43 och jag ska upp och träna imorgon igen, så godnatt på Er

Lev väl och rid med glädje !

Ovido - Quiz & Flashcards