galopep

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Bea Andela - 8 augusti 2014 22:58

Har sovit riktigt illa i natt , det har svullnat på halsen- nacken efter geting sticket och kliar och växlar mellan hetta och smärta. Och sen har den dåliga tummen gjort sig påmind, rent ut sagt skit natt. Vilket gjorde att jag var skit trött när jag vakna och Willy åkte ut på jobb, tänkte bara sova en liten stund. Gahaaaaa vakna strax efter 11, upp och släppa ut hästarna. Och äta frukost och sen ladda för att träna, funderade vilken färg jag skulle ha idag, hitta ingen lust fick bli 17 nyanser av brunt.
När jag fixade Galope så ville inte tummen va med och efter att strulat med mina stövlar som dragkedjan total havererat på. Blev det inte tid att försöka fläta ihop manen , skit jag tränar ALDRIG
med manen flaxande. Träningen helt ok, inget wow och inget dåligt utan rätt ok. Men vilken tur att jag valt just 17 nyanser av brunt idag, himmlen öppna sig och satan det kom hur mycket regn som helst och små hagel tur man är en envis kärring, som tar tillfället i akt och tränar på det oväntade.hoppas ni ser på bilderna hur mycket det regnar.

När jag väl kom hem kan jag säga att 17 nyanser brunt nu var jämn skitigt och skitbrunt, tänk vilken tur att jag valde rätt färg :)
Jag kunde tömma vatten ur stövlarna och just då var jag så glad att dom nya stövlarna inte kommit , phu tack för de. Kunde även vrida ur alla kläderna inklusive trosor och BH.
Kaffe och fika med Willy satt fint när jag fått på mig torr kläder.
Sen var vi en sväng på betet och kolla Ziva och Ragge han blir nog ingen liten hingst min fina guling, lite tunn men med tanke på hur han växer. Ziva är ju inte tunn direkt utan smäll fet, undrar hur en sadel ska kunna ligga på henne ?
Hemma igen fixade Willy mat det blir tacos och jag tömmkörde hans Grålle.
Har nu landat mätt i soffan och känner mig helt slut.
Lev väl och rid i alla väder !

Skapa flashcards