galopep

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Bea Andela - 6 augusti 2014 12:13

Ett stort tack till alla som skrev till mig när jag var lite under isen i samband med Idas födelsedag. Jag fick många frågor och en av dom var hur man orkar gå vidare. Och min fråga är ??? Har jag något val. Ja man kan välja att ta livet av sig, men jag är för feg för de...... Och jag har valt LIVET , ett liv som jag har vigt åt hästar, jag lever häst pratar häst drömmer häst, svaret är att mina hästar har fått mig att överleva.

Jag fick åxå en del väldigt otrevliga och väldigt sårande meddelande ni kommer inte att bli publicerade och jag har valt att ni finns inte, vill inte ha onda människor i mitt liv.

Dagarna flyger iväg och jag har hunnit göra ett träningspass på Galope för Nina och det var så roligt, en helt ny övning från JO som gick ut på att hitta rätt position i öppna ( måste få till skolorna som är koff 2 ) man rider öppna i trav lite innanför spåret ner i skritt kvar i öppna direkt in i bakdelsvändningar helt varv och vidare i trav i öppna. Så bra och en övning som jag kommer ta med mig och använda mycket. Älskar verkligen min Galope ( eller vår Galope Willy)

Tog en tur på Grålle sen på stubben , han har vilat nu och var inte så rolig ganska jobbig i handen och inte med alls, lite övergångar och inte ge honom chansen att hänga sig på gav resultat , det är ju en fin häst där innanför det vackra skalet.
Tisdagen gick jag helt i väggen med migrän så jag spydde som en kalv och mådde riktigt uselt så nog om den dagen...
Idag är jag på benen igen och har mycket att fixa.
Ni som inte har upplevt riktig migrän ni kan va så lyckliga! Dagar då huvudet är helt klart som idag är så UNDERBARA.

Lev väl och rid med glädje !!

Skapa flashcards