galopep

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Bea Andela - 29 juni 2014 23:28

Ja idag har jag varit och tävlat min fantastiska hingst. Och jag är så besviken på mig själv, hur dum får man va vid min ålder borde man veta bättre...
Första klassen som var LA:3 var en ren katastrof och allt var mitt fel. Jag borde vetat bättre än att ta utrustning som inte är provad på träning. Av ren fåfänga tog jag en nosgrimma han inte haft innan och den va för kort i nackremmen vilket gjorde att den tryckte mot bettet och han var inte nöjd gapade och gick med tungan över hela programmet och ändå fick vi strax över 60% med en felridning. Eller ja så fel va de inte jag red en lång diagonal i galopplängningen och det skulle va kort diagonal, surt när han gjorde den bästa någonsin men -2 poäng.
Start nr 2 och första gången han fick gå 2 klasser samma dag och debut i MSVC. Hade bytt nosgrimma och var väldigt ödmjuk och klappade på min fina häst att han ställde upp trotts att det blev så tokigt i första. Han var lite matt och blev lite låg i formen men gjorde mycket bra men missade slutorna och halten in plus enkla bytena koff 2 så det kosta mycket, men det blev godkänt 61,1% så nu är debuten gjord ! Nu tränar vi vidare mot Laholm

Ovido - Quiz & Flashcards