galopep

Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Finns inga ord ...

Av Bea Andela - 27 juni 2014 11:29

Det finns inga ord för hur mycket jag älskar Galope, tänk att vi hitta varandra. Där den 16 december 2012 det var kärlek vid första ögonkastet.
Igår tränade jag för Nina och det var focus på mig att jag ska rida mindre och för mig är det jätte jobbigt att koncentrera mig på att göra ingenting :)
Men han var så fin fram till handen och jobbade fint genom hela kroppen och hade ett härligt gung att sitta på.
Och i dag på morgonen fortsatte vi med att ha honom så loss och lösgjord (alltså inte spänna bågen som jag så lätt hör ) focus idag var att rida igenom helgens program och träna på skolorna. Och jag har aldrig ridit igenom MSVC:1 hela programmet på rätt mått. Och oj så fint Kungen gjorde de lätt som en plätt !
Och det roliga är att han har börjat att fatta det här med travlängningar att man ska va kvar
I takten och sträcka på frambenen och sätt rumpan under sig utan att ändra takten inte så många steg men det är på rätt väg.
Och dom enkla ( svåra ) bytena satt bra idag , var väl bara slutan i programmet som jag inte satte.
Men vi avslutade med skolorna och då dela upp dom i trappa, dvs öppna några steg sen diagonal sluta och öppna osv och han blev super fin.
Nu känner jag mig bättre till mods inför helgen, jag har ju varit lite i en ridsvacka men tack vare Mentalträning har jag kommit ur den. Tack Nina för all hjälp nu känner jag mig laddad och på rätt väg.
Gå in och titta på http://tranarbloggen.se/ och läs om Mentalcoching .

Lev väl och rid vackert !

 
 
Nina

Nina

27 juni 2014 14:23

Vad valde du för dojjor till honom? Säg gärna hur de funkade när det gått ett tag.

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Bea Andela

27 juni 2014 20:08

Valde ? Jag plockade bort aluminiumgrepp och slog på 10mm så får vi se hur det blir :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards