galopep

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Bea Andela - 23 juni 2014 21:43

Det som inte får hända hände, jag är ju ensam då Willy är i Norge. Jag skulle ta in Grålle och Gullan från betet, körde upp och ropa på dom och tog dom och skulle gå till trailern som jag brukar. Men just nu kom en älg jävel genom skogen och Gullan tog ett jätte språng rakt över mig och på något sätt fick jag en smäll i skallen kasade en bit men orkade inte hålla två skenande hästar. I full sula upp på vägen galoppera dom iväg,,,,,, jag tog mig upp på benen och ropa på Grålle som vände och kom. Lyckades ta honom i grimman då det inte fanns något grimmskaft kvar, och gick mot trailern då kom Gullan och jag fick tag i henne åxå in med dom i trailern och satte mig i bilen, kan säga att jag såg suddigt. Körde mina 2 km hem och blev sittandes i bilen och kände att det fan blod från vänster öra... Satt en stund innan jag lyckades få av hästarna och in med dom i stallet. Mår så där....
Alltså jag är så trött på att ha ont och börjar ledsna ordentligt på de här nu, är nog i det läget att det är dax att lägga av nu, sälja rubbet .

Nä så är de ........... Min ork är slut.

Av Bea Andela - 23 juni 2014 20:45

   

Skapa flashcards