galopep

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Bea Andela - 4 juni 2014 13:14

Jäkla skit morgon... Tycker ni en sån här är söt ??

Fy fan för lamm rent ut sagt, halv 4 i motse började ett av grannens lamm skrika utanför sovrumsfönstret och slutade inte, trodde jag skulle bli tokig. Sen kom tidningsbudet som kör som en idiot, är livrädd varje gång att ha ska körs på någon av mina katter eller kottarna, kunde verkligen inte somna om, klarvaken 4 på morgonen. Låg och vände och vred mig och mitt knä gjorde fruktansvärt ont så jag hittade inget bra sov läge, när jag lagom börjat somna in började Willys alarm ringa kl 6 och tror ni han vaknar ,,, NÄÄÄÄÄ väcka honom som somna om direkt och larmet på snoz och bara att göra om samma grej en gång till 9 minuter senare,,,, Arg som ett bi upp och gå på toa och sen ta ett gäng piller, när jag öppna kylen för att ta något att dricka var det äckligt fiskspad från en stor jävla lax som Willy tagit upp från frysen som han ska träna sig på att filéa. Ni som känner mig vet att jag hatar fisk ,, vägrar att ta i fisk !! Jag tänker INTE städa kylen

Willy åkte till Linköping och jag sov en timme till.
Sen upp och ut i stallet , lilla kissen mår lite bättre idag phuuu skönt.
Nu fixa iordning Galope och sen iväg och träna, tur man har en Mentalcoch åxå som tränare när man är upp i varv och rider som om man stulit hästen , efter ett tag hade Chrawall landat på hästen och började rida lugnt och metodiskt och bitarna föll på plats, andas ,handlederna , långsamt tempo ,,, och volla nu funka skolorna och tillochmed en avspänd längning med bibehållen takt.... Och jag är så nöjd! !!! Tack för att du fick mig att landa idag Nina. :)
Avslutar med en bild på underbara Lilla Grå

Lev Väl och rid vackert !

Skapa flashcards