galopep

Alla inlägg den 22 april 2014

Av Bea Andela - 22 april 2014 17:36

Igår provade jag att sitta på hästryggen igen, Willy och jag tog en skrittrunda på våra Grå. Det funka rätt okey. Och vädret var helt fantastiskt underbart.
Idag tisdag var det att upp och hoppa. Var tvungen att hinna rida Galope innan veterinären kom, det var dax att fixa allas tänder och vaccinera Ragge.
Det gick bra att skritta och rida lätt i traven men AJ AJ min ryggk galoppen inte så bra gjorde ont som bara den , hur ska jag kunna rida till helgen, jösses så fel detta blev , varför var jag tvungen att få ryggskott nu av alla veckor på året ;)
Tillbaka i stallet kändes de dom om jag skulle hå av på mitten , men mockade och sopade i väntan på veterinären, som var en ny bekantskap och så bra, tack för de tipset Lotta.
Vi började med Galopp, jädrans vad han är känslig för sedering han tål inte mycket. Jag har ju känt den sista tiden att jag inte får jämt stöd på båda tyglarna. Och det var som jag trodde vänstersidan var inte ok. Lite fix och trix så vart de bra, och en mycket trött Kung kunde vingla in i sin box. Nästa på tur va Grålle, han har ku en jobbig mun och mu har han lagt tungan över bettet när Willy ridit. Och han var vass och hade en hake som fixades till, herr Grå var inte lika lätt drogad utan där fick allt fyllas på en dos till innan han var klar och kunde vingla i till sig.
Nästa bar Gullan som jag visste hade en vargtand dom satt mycket dumt. Och när vi höll på och fixa med den kom Sudden hem, vilken osis för honom snabbt som attan stängdes kattluckan till sadelkamnaren och. Veterinär Marie var snäll och kastrerade honom till mig. Skulle gjort de innan men han är ju inte så lätt fångad och är ute på vift ibland. Men nu är det gjort!
Gullans vargtand satt som bara den och det tog sin tid att vicka loss den

Men nu är den borta, så nu finns de ingen ursäkt för att inte bli ridhäst Gullan.
Så då var det lilla Ragges tur som bara skulle bli vaccinerad. Och sen en koll på Zivas mun , hon har ju lyckats bryta en av sina framtänder mitt av. Men det såg ok ut för dagen bara att ha koll på färgen.
Så kom då Suddens tur, och allt gick bra nu är han en det och kanske stannar hemma.

Lev väl och rid vackert man lever inte bara en gång man lever varje dag, men dör gör man bara en gång ..... Tänk på de ni !

Skapa flashcards