galopep

Alla inlägg den 18 april 2014

Av Bea Andela - 18 april 2014 22:39

Idag har det varit full fart på Abbetorpett. Det började med rensning av gammalt ensilage och plast, och sen satte Willy full fart med att harva hagar. Själv tog jag tag i Grålles framfötter nya skor och kilar han har ju inga trakte. Sen var det kaffedax, vädret har varit lite sådär halvtråkigt men lagom till vi satte oss kom solen.
Just nu tar det på krafterna då vi har löptik och det är kaos med stridslystna hanar, har lovat mig själv aldrig mer löptik!
Dagen fortsatte med röj av gammalt skit och ris. Och rensning av ogräs på grusgångarna sen ska det göras om och bli mer gräs där det nu är stor yta grus. Och sen har jag grävt upp nässlor, skiten sticks genom handskarna och rotsystemet är gigantiskt............... Har dragit och slitit och lyckats att sträcka mig i lårmusklen,,,,,,,, hur ska jag nu kunna springa med Galope på Championatet det var ju urkorkat.
Hela dagen har vi slitit på ,,,, glömt tiden helt och jisses det slutade med att jag blev snurrig och var nära att svimma. Så det var nog dax att avsluta för idag och göra stallet och ta in hästarna.

Nu är alla hästar inne och stallet släckt och vi har fått i oss lite grillat och klockan blev bara 22:35.
Kan säga att jag är helt utslagen i soffan och låret gör göööööör ont, fan åxå.
Tips mottages om hur jag kurerar mig snabbt!!!!!!

Lev väl och rid vackert !

Av Bea Andela - 18 april 2014 09:16

Vill önska alla en Glad Påsk!
Igår var jag och träna för Nina och så kul när man hittar bra tänk och lite nya infallsvinklar.
Bild tagen från Tränarbloggen.
http://tranarbloggen.se/

Lev väl och rid vackert!

Skapa flashcards