galopep

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Kroppen

Av Bea Andela - 10 april 2014 09:35

Ja den är inte så bra, men jag kämpar på med mina hästar det är de som driver mig.
Vaknar på morgonen med huvudvärk och har varit vaken från och till flera gånger under natten. Tänker näääää idag orkar jag inte, går ner och tar mina piller mot allt det onda. Går och lägger mig igen , efter en stund kommer Willy upp med kaffe och corren. Och sakta vaknar min vilja ,att jag vill fixa träningen idag för Bo Jenå tänk vilken tur jag har som har en häst som Galope, en jag kan rida trots att kroppen är kass

 
 
Nina

Nina

10 april 2014 11:02

Usch, tänker på dig. Tur att du har hästarna.

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Bea Andela

10 april 2014 11:56

Ja verkligen Nina, samtidigt som det är tungt när kroppen inte funkar och allt som måste göras.
Men jag kan inte andas utan mina djur !

 
Malin Johansson

Malin Johansson

10 april 2014 15:11

Känner med dig och jag har säkert inte hälften så ont som du, men ena höften värker och det gör så in i nordens ont när jag kliver på och innan höger fot kommer i stigbygeln!!! men jag kämpar för det jag älskar att göra mest! nu börjar det tyvärr kännas i v. höft! hoppas läkarna vill lyssna någon gång! Jag förstår dig fullständigt och vilken tur vi har som har dessa underbara djur kram

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Bea Andela

12 april 2014 09:14

Hoppas det går bra med dina höfter, och visst är det tur vi har djuren. Ha det bra :)

 
Marie N

Marie N

10 april 2014 18:34

Hej! Vad härligt att du kan rida trots allt det onda! Jag kämpar på med migrän ca fyra dagar i veckan och stelopererad rygg, men min P.R.E är det bästa som hänt mig.
Vad fin han är Galope!
Mvh Marie

http://www.lillarocknen.n.nu

Bea Andela

12 april 2014 09:17

Stackare migrän är ett helvete, har haft det så gott som dagligen i många år, äter nu morfinpiller morgon och kväll och då har jag mindre spänningar i nacken ( det är det som utlöser migränen tror vi) så nu är det bättre.
Visst är han underbar Galope! Vad har du för PRE ?
Ha en underbar dag :)

 
Marie N

Marie N

16 april 2014 13:00

Hej igen! Jag har ett femårigt sto, Castizo Altiva. Jag köpte henne från Jonny Hansson, Yeguada Castizo i Åstorp när hon var elva månader.
Ska du till Halmstad med Galope? Jag har anmält Altiva, men Mari Karlsson ska visa henne. Har lite svårt att springa, det känns ibland som att man har ett järnspett inopererat i ryggen.
Då kanske vi ses! Får väl komma fram o hälsa...
Mvh Marie

http://www.lillarocknen.n.nu

Bea Andela

16 april 2014 23:37

Ok, spännande vem vet Galope får kanske flörta med henne någon gång i framtiden. Ja du nog känns det att man har stelopererats mellan 2 kotor och sen har jag ju mina jäkla diskbrock mellan dom andra 5......
Det vore jätte trevligt att ses och man kan ju inte missa vem Galope är så Du ser mig nog.
Med vänlig hälsning, Bea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards