galopep

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Älskad

Av Bea Andela - 12 december 2013 23:44

Ja inte jag!
Men det har varit fint väder +8 och sol. Förmiddagen spenderades med att fixa staket eller laga och sätta ny tråd så det är bra med ström i trådarna, phu kan säga att det av tungt att traska runt i gummistövlar i leran fram och tillbaka med min tråd och sen sätta på strömmen och mäta, yes nu jädrar i min lilla låda nu är det ström som heter duga.
Sen sadla jag min Älskade Galope och tog en tur i skogen, det är stor skillnad nu sen jag la på flappskor på honom inte trampat sig en gång och han jobbar i härlig uppförsbacke med ett fint stöd fram till handen. Det är en annan känsla i handen nu när jag bytt bett på honom efter vilan, detta ligger han lätt och stadigt på med en stängd nöjd mun som skummar jätte mycket.

Jobbet nu går ut på att komma igång igen efter vintervilan och att bli starkare i bakdelen dvs mycket övergångar. Sen blir det en del konditionsjobb, men jag är ju rätt försiktig med att sätta igång väljer att bygga sakta, vill ju ha min Kung länge.

När allt var klart i stallet var det riktigt skönt med ett varmt bad med levande ljus på kanten, och något gott i glaset att dricka.
Nu är stallet släckt och jag ska krypa ner i renbäddad säng underbart, och i natt kommer Willy hem från Danmark. Tänkbart det är Lucia imorgon va snabbt ett år går........
Lev Väl

 
 
Ingen bild

Anne-Lie och Mackan

13 december 2013 18:39

Äntligen en vettig människa som kan använda flappskor! Say no more... Hejja Bea och Galope!

Bea Andela

14 december 2013 01:17

Ha ha jo jag har haft de på andra hästar åxå, och det är bra skor på en del hästar! Det finns många olika modeller och gummi och plastsulor och sen en mängd man kan gör i tån :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards