galopep

Alla inlägg under november 2013

Av Bea Andela - 10 november 2013 00:43

Min hand är inget bra svullen och kan inte röra långfingret, och jädrans ont tur det finns bra piller.
Dagen har bestått i att jag plockat ihop grejer som ska med på hästloppis imorgon, och det tar tid med en hand.
Och sen har det regnat något så fruktansvärt mycke så hela stallplan står under vatten, trist.
Med skadad hand så fick Willy rida ut på stora Grå, men det gick åt pip svängen. Han har börjat testa Willy riktigt fult , jäkla häst. Ja det vart inte bättre utan att jag arg som ett bi och med en hand i velourbyxor och arbetsskor fick slänga mig upp på honom, och jo han stod rejält på bakbenen med en arg matte också men den kampen förlora han och så bort till stället där han varit som värst med Willy, och jag red honom fram och tillbaka ett par gånger och sen fick Willy hoppa upp ( han tog bilen efter mig) och göra samma sak sen kunde dom fortsätta och jag kunde ta bilen hem med min onda hand........
Fixade stallet och tog in en blöt Galope som fick sina ben avspolade och sen torrt täcke och mums i krubban även resten av gänget fick komma in när Willy och Grålle var tillbaka. Ziva var genomgått i sin långa päls och blev duschad i varmvatten och sen täcke skönt tyckte hon.
Senare på kvällen kom Ida och hämta sin kattunge så nu har dom flyttat hemifrån och Värner är ensam kvar med resten av mitt stallgäng och Edvard "Lelle" Gal tar hand om honom.
Kvällens meny bestod av Wok så gott.
Nu är det dax för sängen så jag orkar med hästloppisen imorgon.
Lev Väl & Sovgott

Av Bea Andela - 9 november 2013 08:54

Ja nu var det dax igen, lyckades bli sparkad igår men hade tur fick upp handen så jag klara huvudet. Men det gick så där med handen ont som fan och piller hjälper dåligt, ja jag vet att jag kanske borde åka in och röntga den men jag mår ju så illa på sjukhus, så jag avvaktar det är ju klart som korvspad att det gör ont av att bli sparkad av en häst så man gör en luft färd på 2 m.

Dagen får spenderas lite lugnt då jag bara har en fungerande hand, ska plocka lite i sadelkammaren har lite små plock som jag ska sälja, det är hästloppis på Naterstad imorgon mellan 10-15, ska åka dit har aldrig varit på hästloppis.
Sen måste vi fundera på vart vedlasset som kommer imorgon ska tippas...... Det är långt att släpa när det tippas nere vid trailern och jag vet ju vem som får släpa in skiten och elda.
Och sen är det en mycket rastlös hingst som ska ryktas ordentligt då han fäller och är skitig som attan då han har en förkärlek till att rulla sig i leran, jo han har täcke men han blir skitig på hals och sen kryper det liksom längs halsen och under täcket och jag vågar inte ha halvtäckt för mycket för jag vill inte att det sliter på hans man. Tänk att jag skulle va så rädd om en lååååång man, den vårdas ömt med balsam och pälsglans och får inte borstas med piggborste. Längtar lite efter att sitta på min fina häst igen, men jag har bestämt att han SKA vintervila 3-4 veckor och jag ska hålla mig till planen och nu hjälper ju handskadan mig att hålla den , ha ha jo men inte nått ont som inte har något gott med sig eller hur är det man säger..........
Lev Väl !

Av Bea Andela - 7 november 2013 12:02

Igår natt blev jag väckt av ett sms eller ska man kalla de arg novell långt som inihelvetes och det var Petra som gnällde över att jag pekat ut henne här på bloggen..... Men hon har ju klart och tydligt talat om att hon inte är min vän den 19 juli så va fan måste hon sms mitt i natten för. Nä hon finns inte med i min tanke för det har hon själv valt, tack och hej och sluta läs här om det stör dig, även din vän som du säger läser här för NÄÄÄÄ du läser ju inte. Kunde inte sova resten av natten så tack så mycket.

Av Bea Andela - 5 november 2013 13:57

Ibland är det jobbigt att hitta motivation och ta sig upp ur en mentalsvacka. Förra veckan var jag och min syster och träffa våran gemensamma pappa , för första gången någonsin träffades vi alla 3. Kan inte påstå att jag mår bättre av de, jag drog hemifrån när jag var 16 pga pappas nya Fru, fast för mig är hon en Häxa och en elak sådan. Och ärren från sin barndom går tyvärr inte ur. Men jag är glad för min syster och tacksam för att ha henne i mitt liv.
Vi körde även förbi där min Dotters mördare bor, han bor bra, fina bilar och verkar leva ett bra liv med eget företag. Konstigt han kan leva vidare som om inget hänt medan jag lever i ett vakuum, känns helt tomt och inget kan jag göra åt de. Han tillochmed har skickat en advokat som vill få mig att öppna målet och få upp de i HD, hur fan tänkte han nu ÖVER MIN DÖDA KROPP att jag skulle låta de hända.
Hur jag ska landa i allt detta med fötterna ner det vet jag inte, vet bara att jag känner mig som en tickande bomb i huvudet som snart bara exploderar.
Hur jag ska hitta tillbaka i ridningen vet jag inte, känns helt enkelt inte bra och högersidan funkar dålig och har noll balans och vänsterknät måste opereras, så just nu går allt på tomgång.
Grålle hålls i gång så Willy kan hoppa på, onsdagar, Galope vilar och unghästarna går i hagen och väntar på att bli ridna, eller kanske bara ska sälja dom NU och inte göra något utan bara sälja till första bästa som betalar, om det nu finns någon som vill ha unghästar verkar trögt......
Men allt kanske känns bättre när jag sätter igång min Kung igen, men jag har tänkt att hålla mig till min plan och hans viloperiod även om jag är sugen på att rida honom.
Sen är de ju de här med falska människor som går bakom ens rygg, så obehagligt när dom nästlar sig in bland vänner när man vet hur mycket skit denna människa pratar och man vet även att människan är värsta säljtypen och verkligen kan vända på allt till sin fördel, fy får kalla kårar.

En kopp kaffe och se om jag hittar någon ork...

Skapa flashcards