galopep

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Minus

Av Bea Andela - 26 november 2013 18:20

-8 imorse fy så kallt, sten hårt i marken, vilken tur att vi fick ner staketstolpar i söndags.
Tog en joggtur på Galope blev ett kort pass då underlaget inte är det bästa, ska lägga på flappskor med brodd.
Grålle fick ett pass på vallen som är lite svicktig nu efter frosten, det blev lite jobb på volter för att få honom följsam och sen rakriktning, försöka ha koll på att han spårar, sen sidvärts. Han är ju inte den lättaste att rida, så mycket i huvudet så man måste va väldigt lätt på handen och desto mer ben och sitta still. Sen gäller de att va påhittig och hela tiden aktivera honom med övningar. När han sen är med en och jobbar då är han bara så wow......
Tänkte ni skulle få en liten inblick i min sadelkammare, jag är ju riktigt såld på att ha allt matchat allt från lindor till schabrak , ridbyxor ,tröjor och jackor.... Ha ha de e nästan som ett tvångssyndrom.
Här är en bild på en del av hyllor med lindor.

Nu är det kaffe och bli lite varm igen.
Lev Väl och rid vackert !

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards