galopep

Alla inlägg den 13 november 2013

Av Bea Andela - 13 november 2013 19:16

Ja de här med att ha 2 silver hästar och en guldhäst det innebär mycket svanstvätt.

[Bild]

Sol

Av Bea Andela - 13 november 2013 12:45

Vaknade utan huvudvärk så underbart och solen skiner, ni som inte lider av att vakna med huvudvärk varje dag kan inte fatta HUR underbara dessa få dagar är.
När alla hästar fått på rätt täcke och fått komma ut, ja förutom Galope som jag fick för mig att gå en promenad med på töm, han har ju inte jobbat på snart 4 veckor då han vintervilar. Kan säga att det var en piggelin kille.
Det här med tömmköra jag bar ju en ny gjord med bygel över manken men Galope gillar verkligen inte den, tur att jag fått en av gamla sorten av minkäre Vän Monica, men det är en stum lädergjord på den så jag satte på Childericgjorden och vipps gillade Kung Galope den.

Vi tog en promenad upp mot Rinna igenom kohagen förbi färisten som han tyckte va jätte hemsk, ja nu gick vi ju givetvis inte över den utan vid sidan om den.
Med solen i ansiktet trampade vi på jag och min underbar Kung tror inte jag kan hålla mig så länge till utan nu får han snart vilat klart, men att gå bakom och se hur fint han jobbar på med sina bakben är riktigt skoj. Tänk den dagen vi kan trampa in i en fin piaff.

Tillbaka igen och plocka av grejerna och på med täcke så han kan gå ut och vältra sig i leran, jisses va den hästen kan rulla sig.
Lägger en bild på Childericgjorden på det du funkar jätte bra ett ta tipps till Er som tömmkör mycket använd en dressyrgjord dom ligger oftast bättre än dom som hör till.

Nu ska jag åka och få min sadel lite fixad.
Lev Väl

Ovido - Quiz & Flashcards