galopep

Alla inlägg under oktober 2013

Av Bea Andela - 9 oktober 2013 16:58

Av Bea Andela - 9 oktober 2013 16:41

Så här långhårig vet jag inte om Grålle någonsin varit innan jag klippt!
Men nu är det gjort och en varm dusch och svans tvätt så nu är han redo för Husses hoppträning ikväll
Lev Väl !

[Bild]

Av Bea Andela - 9 oktober 2013 14:30

Det börjar närma sig Srömsholm och Championatet ska bli spännande en helt ny värld. Samtidigt väldigt nervöst. Jag rider ju som man rider ridhäst och det kanske inte alls funkar för spanska dommaren.
Men idag på träningen var det kul att sidvärts rörelserna börjar flyta på, och han har fattat vad vi vill börjar kännas bra åt båda håll. Traven jobbade vi med att ta tillbaka och rida fram, sen ökningar på diagonalen och dom kändes riktigt fina med bra övergångar. Det som brukar va lätt gick inte lika bra idag och det blev lite trassel i galoppen tror det var lite kandaret som spöka och att han blev lite skrämd av saker som hände utanför ridhuset med 4 hjuling.
Nu är en trött Galope i hagen och laddar ... Och jag dricker kaffe innan jag ska ut och klippa Grålle.
Lev Väl!

Av Bea Andela - 6 oktober 2013 20:40

Ja det finns ju dom som säger bakom min rygg att jag inte har alla hästar hemma, men jag har fixat de nu :)

Alejandro WB 2010 e. Ravell

Ziva WB 2010 e. Briar

Precious E 2008 e. Perlino Kinsky

Espartero Baldomero WB 2005 e. Juegeton MAC

Galope P 2007 Alferez IV

Så då var det installat för vinter och Chrawall har alla hästar hemma!
Lev Väl!

V

Av Bea Andela - 5 oktober 2013 10:43

Nu har äntligen lilla sötingen fått ett namn. Samma dag som Siri kom hem med sina små ullbollar fick en mycket speciell häst bli Ängel. Så hans namn får bli Värner Vson , och han sover på Verners gamla padd.
Lev Väl!

Av Bea Andela - 4 oktober 2013 19:39

Av Bea Andela - 3 oktober 2013 20:01

Ja dagen började med huvudvärk och att jag missat att det inte var någon träning idag....
Men som sagt är inte helt på topp idag. Har varit seg som attan, varit rasslig i halsen och förkyld sen typ v28 och det släpper inte , är trött och hängning och har svårt att komma igång, konstant huvudvärk undrar om jag har TVAR eller nått fästingskit.
Fick ett ryck och började att fånga fisk i dammen dom börjar bli så där lagom trötta nu, på väg in i dvala, och då är dom mer lättfångade, tror jag lyckats ta alla utom en gul. Och det var ju en gul vi inte fick tag i förra hösten åxå och den överlevde!
Hästarna ( unghästarna) får gå ute inatt åxå, Willy var uppe med foder till dom.
Båda dom grå Pållarna är ridna på vallen. Galope fick först ett jobb på lina och träna lite inför Strömsholm jisses va han krumbukta och var på tårna. Sen in och få på sadel och kandaret, hans jobb idag bestod av övergångar , övergångar övergångar och tempoväxlingar. Det blev åxå en hel del jobb i förvändgalopp som går rätt bra nu. Han var riktigt fin tills han trampade av sig vänster fram,,,,, fan åxå.
Så det var bara att skritta hem och duscha honom och ta nästa häst.
Grålle var het som en kamin det var ju ett tag sen jag redigenom honom nu. Det är så svårt med den hästen så känslig och het måste gå jämnt för att funka ingen vila här inte.
Nu är jag helt slut i kroppen och har ont så jag knappt kan sitta och knäet är rätt svullet skit kropp!
Måste väl ta tag i det här med att ringa läkaren men inte lönt innan Strömsholm.
Och jag mår trotts allt bäst när jag rider och håller på med hästarna, då funkar hjärnan bäst slipper tänka på allt annat som snurrar 24 timmar annars i mitt huvud........

Av Bea Andela - 3 oktober 2013 07:23

Då var det som vanligt igen vakna med huvudvärk och har nu fått i mig lite piller. Och hoppas på att jag kan komma iväg och träna. Å vill inte missa träning för Lotta nu när vi är inne i en träningsfas som är så rolig.
Vintern är nära nu 6 minus , det ger lite ångest över mina unghästar som är ute, trotts att dom har mat och skog att gå in i plus att dom får kraftfoder och extra hösilage till natten. Nu till helgen ska dom få komma hem. Sen är det fullt stall igen, och jag måste ta tag i att få sålt lite.......

Ovido - Quiz & Flashcards