galopep

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Det stora äventyret!

Av Bea Andela - 21 oktober 2013 12:37

I fredags packade jag bil och trailer och lasta min Galope för att åka mot Strömsholm och det stor PRE Championatet 2013. Mycket grejer ska packas och det måste ju se snyggt ut runt en Kung, så i Torsdags tillverka jag min egen täckes och Grimmhängare värdig en Kung.

När allt var klart lasta jag min Kung och så gav vi oss iväg. Kan säga att det var en nervös matte i bilen och inte blev det bättre av att tankmätaren börja lysa när jag passerat Katrineholm och ingen mack som man får tanka Willys bil på fanns ingen mack alls faktist , när jag var i Kvicksund och ringde Camilla med typ ingen diesel kvar och jag skulle köra så långt jag kom så skulle hon fixa en dunk då Milla kom från Eskilstuna. Men då till min stora glädje dök det upp en mack och med bara 1 liter kvar i tanken så wiiiiiihoooo diesel !

Skulle fotat efter jag tankat så man såg hur mycket som gick i!
Väl framme lastade jag av Galope och installera honom i hans box bredvid dom andra Pepino hästarna, så skönt att ha rutinerade Sara jämte oss.
Philip kom senare och gjorde ett träningspass med honom. Så helt otroligt duktig kille som kan de här med att visa vid hand , de skulle vi ALDRIG klara själv han är proffs och bor i Spanien.

Sen var det till Eskilstuna och fixa pizza och sen hem till Milla för att försöka sova, var inte lätt så pirrigt i magen inför vårat första championat.
Lördag morgon upp och iväg till Strömsholm mat hade Galope redan fått av snälla Sara. Vi tittade lite och jag hade svårt att va still i väntan på att min Kung skulle in i ringen. Han var ganska på tårna och visade sig kanske inte som bäst kunde plockat mer poäng på gångarterna om han varit koncentrerad på de han skulle......... Men han blev klassvinnare! Och med bäst exteriör av alla. Och då är han vidare till att tävla om championtitlen.
Senare på eftermiddagen red jag ett lätt pass på honom innan de var dax att hem till Milla och duscha så vi var snygga till midjan i Thottskavillan, god mat och mycket trevligt sällskap av Milla, Sara, Tina, Nina, Klara, Carina, Martina, Jessica och många fler Tack för en trevlig kväll och tack för underhållningen och många skratt Sara!
Så kom då söndagen och ridprovet skulle göras, Galope var fin och gjorde allt bra och lydigt, men vi fick liiiite dåligt betalt för gångarterna.
Men sen kom vi till det här med Champion! Åååå jisseses så nervöst när dom stod där 3 st och domaren gick runt och skulle välja vilken Galope har ju bäst exteriör så han låg bra till. ..... Jag och Sara stod och höll om varandra och när det stod klart Ploppen vann han blev Champion 2013 mot dom finna hästarna så var han finast, då började både Sara och jag hysteriskt glädje gråta herre Gud våran häst är BÄST!!!!!
Oj skriver mer när jag vilat mig......

 
 
rackemarie

rackemarie

21 oktober 2013 13:14

Hurrar jättemycket för er! Bea, Kungen och Pepinosara. DiNozzo gnäggar och hälsar grattis han också (och talar om att han är SIN mattes fine Prins minsann)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Bea Andela

22 oktober 2013 07:40

Tack!

 
Nina

Nina

21 oktober 2013 14:12

Härligt! Mer Bilder!

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Bea Andela

22 oktober 2013 07:41

Det kommer Nina!

 
Jossan

Jossan

21 oktober 2013 22:00

Som sagt: Så fantastiskt roligt!!!! :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Bea Andela

22 oktober 2013 07:41

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Skapa flashcards