galopep

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Bea Andela - 14 oktober 2013 22:19

I helgen tävlade Galope, startade en LB:1. Han var riktigt fin på framridningen, men tappade lite när han kom in i ridhuset, svårt att rida fram ute och sen komma in. Fint galopp program och sämre trav, vi slutade på 65.34% och blev strax utanför placering.

Idag har jag haft huvudvärk och inte fått mycket gjort. När jag väl gjort ordning Galope för en tur bort till vårt bete var han jätte spänd, har varit de ute sen vår skräckfärd med Älgtjuren efter oss. Sen satt det väl gubbar lite varstans idag, för jakten började idag . Man kan ju alltid hoppas dom skjuter honom den elakatjurfan.....
När jag kom ut på vårat bete hann jag väl lägga 2 volter så klick trampa han av sig en sko igen,,,,, blir så trött på detta, men gudskelov var det inte samma som förra veckan. Så trotts huvudvärk ställde jag mig nu ikväll och skodde om honom runt om, och har kortat ner baktårna rejält så nu är han Championatsfin om fötterna hoppas nu bara Spanjorerna gillar de åxå.
Imorgon är det Sissi träning sista innan helgens stora resa.... Ska se om Sissi kan filma lite.
Och sen kommer dom från Norge och ska titta på Galope, ska bli jätte spännande och lite pirrigt.
Så nu ska jag ta min huvudvärk och gå och lägga mig , oj nog rekord klockan är inte halv elva ens Sovgott.
Lev Väl!

Ovido - Quiz & Flashcards