galopep

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Bea Andela - 1 oktober 2013 13:05

Vaknade utan huvudvärk så underbart, var nog första gången på 2 veckor. Underbart väder så jag bestämde mig för att ta Galope rida ut en runda och träna på tempoväxlingar i trav. Stod länge och ryktade och fixa med min fina häst , sadlade och de fick bli dressyrsadel idag ( rider nästan alltid i hopp ute) glad ihågen skrittade jag iväg med solen i ansiktet och kände mig så nöjd med mitt liv trotts min trasiga kropp, denna häst kan jag rida utan att få ont.
När jag kom travande bort till sommartorpen stod skogens Drottning där med sin kalv i trädgården och åt äppel, skulle ta upp IPhonen och ta en bild då hon blängde på mig och tog din kalv och trava iväg. Och jag fortsatte mot ängen där jag skulle trimma lite, men mitt vägen stod SkogensKonung och han såg inte glad ut, jag hade nu hamnat mellan honom och kon med kalv. Och min Kung Galope spände upp sig och börja humma på honom , med jag sjöng för full hals för jag tänkte att då springer han iväg. Men FAN SÄ FEL jag hade Galope fortsatte och humma och stod som i givakt och var orubblig, till Tjuren tog fart mot oss, lyckades få Galope åt andra hållet men tjurfan travade efter. Jag fick lite panik och började galoppera och det gick fort kan jag lova och tjurfan efter. ( det var nu jag ångra att jag hade dressyrsadel )......... Han följde med igenom tunneln under gamla E4an och jag hann inte svänga hemåt i den farten utan galopperade för allt va de gick mot Herrgården. Och phu nu var jag av med honom..... Red en runda på gamla banvallen, och min häst var riktigt fin, nu skulle jag bara ta mig tillbaka och HEM måtte han inte stå i skogennär jag kommer, med andan i halsen och Willy i örat i mobilen tog jag mig hem.
Nu kaffe och få normal puls........
Lev Väl !

Skapa flashcards