galopep

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Bea Andela - 4 september 2013 18:32

Stallet har fått en underbar Äppelkorg.

Av Bea Andela - 4 september 2013 15:01

Var inne med mitt finger och det visade sig att jag varit inne med ett kattbett 2010 som verken Willy eller jag kommer ihåg , så stelkramp har jag fått då. Och vi skulle avvakta med att sätta in penicillin. Men nyss ringde systern som tittade och sa att dom ville att jag skulle komma tillbaka för att läkaren ville se på de, för det har ju som sagt gått rakt igenom fingret ( fick en söm rakt igenom fingret igår inte i översta biten utan i mitt delen) så läkaren ville kolla leden. Så måste in imorgon igen FAN jag som hatar gå till läkaren :(
Galope är en konstig häst han äter inte äppel om man ger honom dom från handen eller lägger dom i krubban. Men i hagen har han göööör bråttom bort under äppelträdet , inte som andra han, han ska plocka dom själv.
Lev Väl !

Galope P. Fotograf Natalie Lindholm

Av Bea Andela - 4 september 2013 11:36

Igår när jag skulle ta in Galope var han helt galen, det gick inte att ta honom han reste sig slog och var helt rabiat. Inte så lätt att bara gå in och ta på grimman kan jag lova. Efter mycket noga genomgång av hans kropp hittades denna jävla älglus och direkt så sucka han och blev min underbara häst igen.

Fattar inte så inihelvetes dom kan bita.
Lev Väl!

Ovido - Quiz & Flashcards