galopep

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Grålle

Av Bea Andela - 21 augusti 2013 19:15

Idag har jag varit hos Sissi och tränat på Grålle. Han var riktigt fin! Vi började att värma upp med en 8 volt, vidare öppna på långsidorna och förvändsluta. Vidare diagonalsluta och öppna rakt fram som i en trappa , oj vad fin han blev. Sen jobbade vi med galoppen på 8 volt rättfärdiga och förvänd. Och sen förvänd på långsidorna och samla och ur de fram sen samla upp igen. Så roligt och han var riktigt fin i formen och höll sig lugn, glad matte.
Grå nr 2 blev pannkaka, var jätte fin när jag var ute och joggade honom och pang så trava han av sig en fram sko igen,,,,,,,, så tröttsamt!
Ska nu samla ihop mig och gå ut och slå på den igen, trist att det aldrig kan få växa ut och bli snyggt?

Bjuder på en bild på Grålle

 
 
Ingen bild

ulrika v

21 augusti 2013 19:42

så roligt att läsa att det går bra för dig att rida såna där (för mig i alla fall) svåra program :)
är glad för din skull :)
synd bara att kungen tycker att man ska trampa av sig skorna :(
kram från norrland :)

Bea Andela

21 augusti 2013 21:17

Tack! Jo det är tur att jag är hovslagare annars hade man nog brutit ihop.

 
Ingen bild

Gunilla

21 augusti 2013 21:21

Ogilla skorna, men gillar resten!
Härligt att få till det!
Kan berätta lite inofficiellt att jag också rider och förhoppningsvis ska starta laget 8/9 i LA:3! Hjälp....
Kan inte sitta ner i traven än!
Men, vi får inget lag annars, så får väl bita ihop!

Bea Andela

22 augusti 2013 23:51

Å vad roligt! Då ska jag hålla alla tummar och tår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards