galopep

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Bea Andela - 4 augusti 2013 23:02

Dagen har bestått av att flytta unghästarna då torkan har gått hårt åt det som är så öppet. Så nu har dom fått flytta upp i skogen och vi kan rida på vårat bete igen. Sen blev det att köra ett lass Hö, himmel så svettigt de va.
Nu ikväll skulle vi ta en tur i skogen på dom grå. Det var en sval skön kväll, underbart när det fläkta lite. Men så hände det som inte får hända när jag skulle gå över diket gav röret vika och Galope trampa igenom med ett fram ben och vi höll på att störta omkull han gick ner på vänster sida och lyckades att ta sig upp. Det var så när att det blivit en riktig olycka, mitt i allt när han fastna drog han av sig skon. Och. Jag drog ryggen snett ont som fan men så glad att vi tog oss upp och att jag inte fick honom över mig.
Har nu kylt honom och fått på en ny sko måtte nu min älskade Kung inte skadat sig, ska försöka att sova utan att drömma mardrömmar om vad som kunde hänt.

Av Bea Andela - 4 augusti 2013 22:46

Dagen har bestått av att flytta unghästarna till nytt bete då torkan har gått hårt åt det

Ovido - Quiz & Flashcards